جمعه / ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ / ۱۳:۵۱
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۵۹۶۰۶
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس فرآورده های لبنی
رضا باکری دبیر انجمن صنایع لبنیات ایران:

شیر باید از گروه تنظیم بازار خارج شود /واحدهای صنایع لبنی نمی توانند سود خود را از جیب مردم به دست آورند / آموزش و پرورش با مناقصه شیر بی کیفیت ترین شیر را برای مدارس تهیه می کند

شیر و محصولات لبنی باید از گروه تنظیم بازار خارج شود، تا زمانی که رقابت پذیری در صنایع لبنیات به وجود نیاید این مشکل حل نخواهد شد.

رضا باکری دبیر انجمن صنایع لبنیات ایران در نشست فعالان صنایع لبنی استان های مازندران ،گیلان و گلستان با کانون صنایع غذایی ایران، به کاهش 45 درصدی قدرت خرید مردم بر اساس آمار بانک مرکزی استناد کرد و بیان داشت : از دولت تدبیر و امید انتظار می رود تا راهکار جدیدی را برای بالا بردن سرانه مصرف لبنیات ارائه دهد.

دبیر انجمن صنایع لبنی گفت: اکنون صنایع لبنی نمی توانند شیر خام را بیشتر از یک هزارو 250 تومان بخرند و دیگر دامداران و صاحبان واحدهای صنایع لبنی نمی توانند سود و منفعت خود را از جیب مردم به دست بیاروند.

او ادامه داد: بالا بردن قیمت شیر خام و محصولات لبنی منفعتی برای دامداران و صنایع لبنی نخواهد داشت و دولت ناچار به اتخاذ تدبیری جدید برای حل مشکلات است.

باکری با تاکید بر اینکه شیر و محصولات لبنی باید از گروه تنظیم بازار خارج شود ، گفت : تا زمانی که رقابت پذیری در صنایع لبنیات به وجود نیاید این مشکل حل نخواهد شد.

وی افزود : 36 سال است که صنایع لبنی در گروه تنظیم بازار قرار دارد و امروز به سقف قیمت شیر خام و محصولات لبنی رسیده ایم و در این شرایط هرگونه افزایش قیمت این محصولات برای رسیدن به هدف افزایش سرانه مصرف ، بی اثر است.

دبیر انجمن صنایع لبنی ایران با تاکید بر این نکته که شیر و محصولات لبنی باید در گروه کالای سلامت کشور قرار گیرد ، گفت : اصلاح قیمت گذاری از دیگر راهکار های برون رفت از مشکلات صنایع لبنی است.

وی بر لزوم تهیه و توزیع شیر کیفی مدارس کشور تاکید کرد و گفت : ماهانه باید برای هر یک از حدود 17 میلیون دانش آموز ، دانشجو و مهد کودکی های کشور شش کیلوگرم شیر تولید و توزیع کنیم.

او افزود : این درحالی است که وزارت آموزش و پرورش با برگزاری مناقصه و مزایده بی کیفیت ترین شیر را در این حوزه توزیع می کند.

باکری با بیان اینکه تهیه و تولید شیر مدارس ربطی به وزارت آموزش و پرورش ندارد ، گفت : امرزوه نحوه دسترسی شیر مدارس فقط توزیع آن در میز کلاس درس ها نیست ، بلکه باید با طراحی و تعریف سامانه کارت های اعتباری شیر را از طریق مراکز عرضه توزیع کرد.

نشست مشترک کانون صنایع غذایی و انجمن صنایع غذایی مازندران 3

نشست مشترک کانون صنایع غذایی و انجمن صنایع غذایی مازندران 7

نشست مشترک کانون صنایع غذایی و انجمن صنایع غذایی مازندران 2

نشست مشترک کانون صنایع غذایی و انجمن صنایع غذایی مازندران 5

رضا باکری: شیر و محصولات لبنی باید از گروه تنظیم بازار خارج شود، تا زمانی که رقابت پذیری در صنایع لبنیات به وجود نیاید این مشکل حل نخواهد شد.

(جمعه ۱۶ مرداد ۱۳۹۴) ۱۳:۵۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها