شنبه / ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ / ۱۴:۵۶
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۵۹۵۲۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

صادرات تخم مرغ به عراق و افغانستان انجام نمی‌شود

در حالی که مسئولان می‌گویند پاک بودن ایران از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان را به سازمان بهداشت جهانی دام اعلام کرده‌اند اما رئیس هیأت مدیره اتحادیه مرغ‌ تخم‌گذار می‌گوید OIE این موضوع را تایید نکرده و به این دلیل در 2 هفته گذشته متقاضی برای حواله صادرات تخم‌مرغ ایران وجود نداشته است.

ناصر نبی‌پور شیری رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران ، گفت: اگرچه سازمان دامپزشکی ایران پاک بودن کشور از ویروس آنفلوانزای پرندگان را به سازمان بهداشت جهانی دام OIE اعلام کرده اما هنوز این سازمان پاک بودن ایران را از ویروس مذکور را سایت بهداشت جهانی دام منتشر نکرده است.

وی با بیان اینکه هنوز هم صادرات تخم‌مرغ به عراق و افغانستان متوقف است، افزود: به محض اعلام پاک بودن ایران توسط سازمان بهداشت جهانی دام از ویروس آنفلوانزای پرندگان صادرات از سر گرفته می‌شود زیرا متقاضیان ما در کشورهای عراق و افغانستان منتظر اعلام این سازمان هستند.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران با بیان اینکه در دو هفته اخیر هیچ تقاضایی برای حواله صادرات تخم‌مرغ نداشته‌ایم، تصریح کرد: تمامی حواله‌های صادراتی تخم‌مرغ را ما صادر می‌کنیم و عدم درخواست صدور حواله‌ صادراتی به معنای این است که هنوز امکان صادرات به کشورهای عراق و افغانستان وجود ندارد.

وی گفت: مشتری عمده تخم‌مرغ صادراتی ایران، عراق است و افغانستان هم در کنار این کشور بخشی از تخم‌مرغ ایران را وارد می‌کند.

نبی‌پور در پاسخ به این سؤال که گفته می‌شود تا پایان هفته صادرات تخم‌مرغ به عراق آغاز می‌شود، اظهار داشت: این موضوع بستگی به اعلام پاک بودن ایران از آنفلوانزا توسط  سازمان بهداشت جهانی دارد.

به گزارش فارس: در حالی که خبرها از متوقف بودن صادرات تخم‌مرغ ایران به صورت رسمی به عراق و افغانستان حکایت می‌کند، رضا ترکاشوند مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغداران می‌گوید: روند صادرات تخم‌مرغ  به عراق و افغانستان بر اثر آنفلوانزای پرندگان اصلا متوقف نشد بلکه تا حدودی کند شد.

وی همچنین میزان صادرات تخم‌مرغ در تیرماه گذشته را حدود 5 هزار و 200 اعلام می‌کند و می‌گوید: بخش عمده‌ای از این تخم‌مرغ‌ها به عراق و افغانستان صادر شده است.

 

فارس

(شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۴) ۱۴:۵۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها