یکشنبه / ۴ مرداد ۱۳۹۴ / ۰۸:۵۰
سرویس : صنعت برنج و ماکارونی
کد خبر : ۵۹۳۴۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنعت برنج و ماکارونی

توزیع برنج با نشان های تقلبی

عضو کمیسیون کشاورزی، اّب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه رتبه اول کیفیت برنج در اختیار ایران است، گفت: دست‌های پنهان با واردات برنج خارجی نفس برنج ایرانی را در شالیزارها به شماره انداخته اند.

علی ایرانپور درباره واردات برنج خارجی درکشور، خاطرنشان کرد:  برنج‌های خارجی به طریق فله‌ای وارد کشورمی‌شوند اما در زمان توزیع در بسته‌های مختلف با مارک تقلبی در بازار پخش می‌شوند.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برنج ایرانی از لحاظ بهداشتی از برنج‌هایی خارجی هم مناسب تر است، گفت: برنج خارجی تنها شاید ظاهر مناسبی داشته باشند اما بسیار بی‌کیفیت هستند.

وی ادامه داد: واردات بی رویه برنج ، کشاورزان را برای سرمایه گذاری در این عرصه  دلسرد کرده است زیرا کشاورزان باید برنجی را  که با زحمت فراوان برای برداشت آماده می کنند را با بهای ناچیز به دلالان بفروشند.

ایرانپوربا بیان اینکه برخی ازدست‌های پنهان برنج ایرانی را به خارج کشور صادر می‌کنند تا فضا برای واردات برنج های خارجی باز شود، افزود: برنج ایرانی نیازمند یک برنامه ریزی مدون است اما ما شاهد هستیم که وزارت جهاد کشاورزی اقدامات کارآمدی در این راستا اتخاذ نمی کند.

وی تصریح کرد: جای تعجب دارد ،چرا در زمان برداشت برنج ایرانی واردات برنج خارجی رونق می گیرد زیرا با این اوصاف باید شواهدی تهیه شود وبرای پیگیری  به قوه قضاییه ارسال شود.

 عضو کمیسیون کشاورزی، اب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه وارادت بی رویه برنج بسیاری از فرصت‌های اشتغال در کشور رامی سوزاند، گفت: وزارت جهاد و کشاورزی باید در گام نخست مسببان این مشکل را شناسایی و در گام دوتحویل مراجع قضایی بدهد.

 

 

(یکشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۴) ۰۸:۵۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها