یکشنبه / ۴ مرداد ۱۳۹۴ / ۰۸:۴۳
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۵۹۳۴۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

توسعه باغات دیم در دستور کار وزارت جهادکشاورزی قرار دارد

وزیرجهادکشاورزی گفت: ایجاد و توسعه باغات دیم در مناطقی که دارای بیش از ۵۰۰ میلی متر بارندگی هستند جزو دستورکارهای این وزارتخانه قرار گرفته است.

 وزیرجهادکشاورزی بعدازظهر روز شنبه در جریان سفر به استان کردستان از چندین پروژه بخش کشاورزی شهرستان های قروه، دهگلان و سروآباد بازدید کرد و صبح امروز یکشنبه هم قرار است از چند پروژه کشاورزی شهرستان سنندج بازدید کند.

حامد قادرمرزی نماینده مردم شهرستان های قروه و دهگلان وامید کریمیان نماینده مردم شهرستان های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی ، فرمانداران شهرستان های دهگلان و قروه به همراه جمعی از مسئولان سازمان جهاد کشاورزی کردستان در این سفر وزیرجهادکشاورزی را همراهی می کردند.

وزیرجهادکشاورزی در جریان بازدید از پروژه های بخش کشاورزی شهرستان قروه در جمع خبرنگاران استان کردستان گفت: کردستان ، استانی است که دارای نعمت های خدادادی فراوانی به ویژه در بخش کشاورزی هم چون برخورداری از میزان بارندگی مطلوب است.

محمود حجتی کردستان را استان مستعد رشد و توسعه خواند و اظهارداشت: یکی از ظرفیت های مهم این استان وجود مردمی فعال، فهیم، کارآمد و تحصیل کرده است که باید نهایت استفاده از تخصص و توانمندی پتانسیل نیروی انسانی این استان برده شود.

وی با بیان اینکه زمینه های رشد و توسعه هر چه بیشتر کردستان فراهم شده است،ادامه داد: چندین جلسه مقدماتی قبل از سفر رییس جمهور به کردستان در ارتباط با مسائل و مشکلات این استان تشکیل شده  است.

حجتی افزود: رئیس جمهور با دقت مسائل استان را پیگیری کردند و روز یکشنبه تصمیم های گرفته شده را در خصوص مسائل زیربنایی، موارد مربوط به آب، مشکلات مناطق شهری و روستایی استان را به مردم اعلام می کنند.

وزیرجهادکشاورزی عنوان کرد: کشت در اراضی شیبدار و ایجاد باغات دیم در مناطقی از استان که بیش از ۵۰۰ میلیمتر بارندگی دارند جزو دستورکارهای دولت تدبیروامید است که امیدواریم در این سفر آن را عملیاتی کنیم.

حجتی اظهارداشت: برای ایجاد ارزش افزوده بیشتر در استان نیاز به ایجاد صنایع تبدیلی،غذایی،تکمیلی و بسته بندی در ارتباط با محصولات کشاورزی است تا بدین وسیله تولیدات استان به داخل و خارج از کشور صادر شود.

 

 

مهر

(یکشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۴) ۰۸:۴۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها