سه شنبه / ۲۳ تیر ۱۳۹۴ / ۱۲:۳۱
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۵۹۱۲۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

گرانی‌سبد غذایی مردم را هرروز کوچک‌تر می‌کند

عضوهیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی،آب ومنابع طبیعی مجلس با انتقاد از به هم ریختگی قیمت ها در ایام و مناسبت های خاص مانند ماه رمضان گفت:با وجود اینکه نظارت صورت می گیرد،اما تخلفات همچنان مشاهده می شود و افزایش بی رویه قیمت ها مردم را در تامین حداقل سبد غذایی روزانه دچار مشکل کرده است.

محمدتقی توکلی ،درواکنش به افزایش قیمت مواد و صنایع غذایی،گفت:متاسفانه درمناسبت‌های مختلف در قیمت ها یک نوع به هم ریختگی دیده می شود  که دراین حالت یا عرضه کم شده و قیمت بالا رفته و یا اینکه عرضه زیاد شده وقیمت ها کاهش یافته است.

نماینده مردم الیگودرز درمجلس شورای اسلامی افزود: درحالی که نظارت وجود دارد اما همچنان تخلفات صورت گرفته و ثبات لازم در قیمت ها وجود ندارد.

عضوهیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی،آب ومنابع طبیعی مجلس  با بیان اینکه دولت نمی تواند بازار را کنترل کند و به همین علت چنین انحرافاتی پیش می آید،تاکید کرد:در ماه رمضان که میزان مصرف مواد غذایی از سوی مردم افزایش می یابد یا به علت کمبود عرضه قیمت ها بالا می رود و یا اینکه دلالان و سوء استفاده کنندگان از این فرصت به نفع خود و به ضرر مردم استفاده می کنند.

این نماینده مردم درمجلس نهم تصریح کرد:افزایش بی رویه و غیرمنطقی قیمت ها مردم را در تهیه سبد غذایی روزانه شان دچارمشکل کرده است و این وضعیت بر مصرف مردم بسیار تاثیر گذاربوده به نحوی که مردم از این گرانی ها ناراحت هستند.

توکلی ادامه داد: دولت باید برای کنترل قیمت ها به خصوص قیمت مواد و صنایع غذایی فکری کرده و با توسعه نظارت ها  توزیع محصولات غذایی را به نحو مناسب انجام دهد.

 

اتقاد از تفاوت فاحش قیمت‌ها از تولید تا بازار مصرف

عضو هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی،آب ومنابع طبیعی مجلس با انتقاد از قیمت نامناسب خرید محصولات کشاورزی از کشاورزان و تفاوت فاحش قیمت ها از تولید تا مصرف،اظهارداشت:محصولات کشاورزی متاسفانه بازار مطمئنی ندارد و از سوی دیگر برنامه ریزی برای تولید هم طوری نیست که براساس نیاز بازار انجام نمی گیرد.

وی افزود:براین اساس تولیدکنندگان همیشه دریک وضعیت ناپایدار در بازار قرار دارند و علاوه بر آن دلالان به دنبال این هستند که تولیدات آنها را با قیمت بسیار پایین شکار کنند.

 

دولت برای تولیدات کشاورزی باید ابزار لازم  را فراهم کند


توکلی گفت: دولت برای تولید باید ابزار لازم از نظر سرمایه،ماشین آلات، توزیع ونگهداری و عرضه به بازار را فراهم کند تا تولیدات کشاورزان به موقع به درآمد تبدیل شود.

این نماینده مردم درمجلس نهم همچنین در خصوص شیوع گسترده آنفلوآنزا در کشور اظهارداشت: اگر مسئولان به این نتیجه برسند که این بیماری غالب می شود،باید هر چه سریع تر قرنطینه را عملیاتی کنند و یا اگر بیماری به صورت موردی است باید به دنبال   کنترل و درمان باشند.

وی تاکید کرد: دستگاههای متولی از جمله  وزارت بهداشت،جهاد کشاورزی و سازمان دامپزشکی باید تیم های کارشناسی خود را برای تحقیقات بیشتر و کنترل آنفلوآنزا و در مرحله بعد برای درمان اعرام کنند،چرا که اگر این بیماری به صورت گسترده شایع شود  به صنایع غذایی لطمه بسیاری زده و  ضرر و زیان بسیاری به تولیدکنندگان وارد می کند.

عضو کمیسیون کشاورزی،آب ومنابع طبیعی مجلس تصریح کرد: تولیدکنندگان هم باید با مسئولان همکاری کرده و اگر نشانه ای از بیماری آنفلوآنزا را مشاهده کردند،درصدد  پیگیری برای کنترل و رفع آن باشند.

 

 

(سه شنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۴) ۱۲:۳۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها