دوشنبه / ۲۲ تیر ۱۳۹۴ / ۱۸:۵۸
سرویس : فراورده های روغنی
کد خبر : ۵۹۱۱۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فراورده های روغنی

اعتبار خرید تضمینی سویا هنوز تامین نشده است

دبیرانجمن روغن نباتی، گفت: با آغاز فصل برداشت سویا از یک ماه آینده ، ۱۲۰ هزار تن از این محصول برای خرید تضمینی وجود دارد اما هنوز نقدینگی لازم برای پرداخت به کشاورزان تامین نشده است.

محمد قبله  با اعلام این خبر، افزود :تا به امروز 43 هزار تن دانه‌های روغنی کلزا توسط بخش خصوصی به صورت تضمینی خریداری شده است .
وی خاطر نشان کرد: از این میزان خرید تضمینی، پول 30 هزارتن آن نقدا به کشاورزان پرداخت شده است که با تکمیل چک لیست نهایی، مطالبات سایر کشاورزان نیز به زودی پرداخت می‌شود.
قبله با بیان اینکه خرید تضمینی هرکیلوگرم کلزا 2200 تومان است، اظهار داشت:برای اجرای خرید تضمینی روغن تا به امروز  66 میلیارد تومان پول توسط بخش خصوصی پرداخت شده است.
دبیرانجمن روغن نباتی،ادامه داد: در صورتی که دولت به تعهدات خود عمل کند مابقی خرید تضمینی دانه‌های روغنی نیز ادامه می‌یابد.
وی اظهار داشت: به دلیل قیمت بالای خرید تضمینی در مقایسه با نرخ جهانی این محصول، بخش خصوصی تا به امروز 25 میلیارد تومان از بابت خرید تضمینی خسارت دیده است.
قبله تاکید کرد: درصورتی که دولت به تعهدات خود عمل نکند دیگر قادر به خرید تضمینی سایردانه‌های روغنی کشاورزان در طرح خرید تضمینی نخواهیم بود.

وی با اشاره به نرخ 1950 تومانی خرید تضمینی سویا بیان داشت: با آغاز فصل برداشت سویا،  120 هزار تن از این محصول برای خرید تضمنی وجود دارد که هنوز نقدینگی لازم برای پرداخت به کشاورزان تامین نشده است.

 

تسنیم

(دوشنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۴) ۱۸:۵۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها