شنبه / ۲۰ تیر ۱۳۹۴ / ۱۱:۰۶
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۵۹۰۱۶
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

نرخ 6200 تومانی مرغ درمازندران با وجود ضررمرغدارن از آنفلوآنزا

براساس اعلام مسئولان دو تشکل‌ مرغداران تهران و کشور، با وجود تلاش دامپزشکی برای کنترل آنفلوآنزای پرندگان درشمال کشور، مورد جدیدی از این بیماری در استان تهران مشاهده شده است.

براساس اعلام مسئولان دو تشکل‌ مرغداران تهران و کشور، با وجود تلاش دامپزشکی برای کنترل آنفلوآنزای پرندگان درشمال کشور، مورد جدیدی از این بیماری در استان تهران مشاهده شده است.
علت بروز این بیماری در استان تهران عدم همکاری و پنهان کاری برخی از مرغداران در تحویل مرغ های آلوده خود به دامپزشکی اعلام شده است به طوری که ناصر نبی پور رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ استان تهران دراین ارتباط اظهارداشته که زمانی که تولیدکننده ‌ شیوع این بیماری را در گله‌ می بینند آن را جابه جا می‌کند، بدین ترتیب عده زیادی را در گیر بیماری می کند.
این مقام مسئول اضافه کرده است که تولیدکنندگان تا زمانی که گله‌های آلوده خود را پنهان ‌کنند باید منتظر شیوع آنفلوآنزا درنقاط دیگر نیز  باشیم.
محمد یوسفی دبیرانجمن مرغ گوشتی کشورنظر متفاوتی داشته و معتقد است که ظرفیت کشتار دام درمازندران محدود است و از گذشته مرغ داران برخی از مرغ مازاد خود را به صورت زنده به سایر استان‌ها ارسال می‌کردند.
*نرخ 6200 تومانی مرغ درمازندران با وجود ضررمرغدارن از آنفلوآنزا
بنا بر این گزارش، با مشاهده آنفلوآنزای پرندگان درمازندران محدودیت‌های برای انتقال مرغ زنده ازاین استان به سایراستان‌ها ایجاد شد.
آنفلوآنزای پرندگان درمازندران باعث شد؛ دامپزشکی برای جلوگیری از خسارت بیشتربه مرغ داران و شیوع آن درمیان گله‌های دیگر، فعالیت گسترده‌ای آغاز کند اما به مردم اطمینان داد که هیچ مشکلی در خصوص سلامت مرغ کشتار شده وجود ندارد و تنها لازم است از مجاورت و خرید پرندگان زنده خودداری شود.
اعلام خبرمشاده آنفولانزای مرغی، با وجود تاکید دامپزشکی برعدم نگرانی از سلامت گوشت مرغ، باعث شد که قیمت مرغ زنده مرغداران کاهش یابد، به طوری که این نارضایتی مرغداران مازندرانی را برای اعتراض به مقابل استانداری کشاند.
درحالی قیمت مرغ به صورت عمده 4500 تا 5000 تومان به  فروش می رسد که این محصول در بازار مصرف قیمتی در حدود 6 تا 6 هزار و 200 تومان دارد.

بر اساس گزارش میدانی خبرنگار اقتصادی تسنیم با وجود کاهش شدید مرغ زنده و گوشت مرغ درعمده فروشی‌ها، درمازندران درگیر با بیماری، گوشت مرغ حدود 6200 تومان به فروش می رسد، یعنی خرده فروشان برای خود سودی حدود 1500 تومان درهرکیلوگرم در نظر می‌گیرند که اجحاف درحق تولید کننده ومصرف کننده است.

 

 

تسنیم

(شنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۴) ۱۱:۰۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها