دوشنبه / ۱۵ تیر ۱۳۹۴ / ۱۲:۴۳
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۵۸۹۶۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فرآورده های لبنی

افزایش ده‌ها برابری قیمت‌ها در مقابل رشد 14 درصدی حقوق‌ها

عضو کمیسیون کشاورزی،آب ومنابع طبیعی مجلس گفت: سود گرانی بیش از حد قیمت لبنیات نصیب دلالان و کارخانه داران می شود و این افزایش ده ها برابری قیمت ها در مقابل رشد 14 درصدی حقوق ها اصلا قابل قبول نیست.

رحمت الله نوروزی ،درواکنش به افزایش بیش از ۱۰درصدی قیمت شیر علیرغم اطلاعیه دولت مبنی بر موکول شدن تصمیم گیری در این مورد به بعد از ماه مبارک رمضان، گفت: با توجه به برآورد هزینه‌های تمام شده افزایش قیمت لبنیات دست دامداران را نمی گیرد و سود این کار فقط نصیب کارخانه داران ودلالان می شود.

نماینده مردم علی آبادکتول درمجلس شورای اسلامی افزود: اگر به صورت میدانی بررسی کنید در حال حاضر قیمت شیری که از دامدارخریداری می شود با محصولی که از طرف کارخانه‌ها به بازارعرضه می شود، تفاوت بسیارزیادی دارد.

 

سود حاصل از گرانی لبنیات سهم دلالان و کارخانه داران


عضوکمیسیون کشاورزی،آب ومنابع طبیعی مجلس تصریح کرد: بنابراین با توجه به رشد چند برابری هزینه‌های تولید که بر دوش تولیدکنندگان و دامداران سنگینی می کند،سود حاصل از افزایش قیمت و گرانی لبنیات بیشتر نصیب دلالان و کارخانه داران می شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم گفت:مسئله دیگر کاهش شدید قدرت خرید مردم نسبت به چند سال گذشته است و با گرانی های دوباره این اقشار آسیب پذیر جامعه یعنی کارگران،بازنشستگان و کارمندان و اقشار تحت پوشش سازمانها و نهادهای حمایتی هستند که بیشتر تحت فشار قرار می گیرند و توانایی خرید ندارند.

وی ادامه داد: گران شدن بیش ازحد محصولات لبنی و کاهش قدرت خرید مردم برای تهیه این ماده غذایی با ارزش مشکلاتی را در جامعه ایجاد می کند؛به طوری که درحال حاضر به علت کاهش مصرف لبنیات عارضه های مختلف ازجمله پوکی استخوان شایع در جامعه شده و نگرانی های بسیاری را ایجاد کرده است.

 

دولت و مسئولان جلوی این گرانی ها را بگیرند


عضوکمیسیون کشاورزی،آب ومنابع طبیعی مجلس با انتقاد از اینکه امسال افزایش حقوق 14 درصدی داشتیم اما همه قیمت ها چند برابر افزایش داشته است،تاکید کرد: دولت و مسئولان باید برنامه ریزی کنند و جلوی این گرانی ها را بگیرند.

وی با انتقاد از اقدام ستاد تنظیم بازار و افزایش بیش از 10 درصدی قیمت محصولات لبنی در ماه مبارک رمضان،افزود: لبنیات نباید از سفره‌های مردم حذف شود و مسئولان باید هرگونه حمایتی در این زمینه لازم است را اعمال کنند.

این نماینده مردم درمجلس نهم درخصوص اظهارات برخی از مسئولان در مورد احتمال حذف یارانه لبنیات نیز افزود:اگر یارانه لبنیات حذف شود به طبقات ضعیف جامعه فشار بیشتری وارد می شود و این وضعیت به نفع جامعه نیست.

 

هشدار درمورد کاهش شدید مصرف لبنیات و شیوع بیماری‌های ناشی از آن

عضو کمیسیون کشاورزی،آب ومنابع طبیعی مجلس با بیان اینکه موضوع افزایش قیمت لبنیات با دعوت از مسئولان مربوطه را در کمیسیون بررسی و پیگیری خواهیم کرد،گفت: به دنبال افزایش قیمت دوباره لبنیات این اقشار آسیب پذیر جامعه هستند که دچار مشکل می شوند و در حال حاضر هم به علت کاهش شدید مصرف لبنیات امراض و عارضه های مختلفی در کشور شایع شده است و این یک هشدار بزرگ است.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت،هنوز چند روز از اطلاعیه دفتر معاون اجرایی رئیس جمهور درباره تصمیم گیری در خصوص قیمت لبنیات بعد از ماه رمضان نگذشته که افزایش قیمت صنایع لبنی بالاتر از نرخ مصوب ۱۰درصدی آغاز شد.

بر اساس این گزارش محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت،معدن وتجارت در این باره اعلام کرده است: افزایش قیمت شیر کار دولت نبوده و ستاد تنظیم بازار این کار را انجام داده است و برای برگشتن قیمت این محصول اقدام می‌کند.

بنابرگزاش‌های منتشر شده، براساس تصمیم اخیر ستاد تنظیم بازار صنایع لبنی تنها اجازه افزایش 10 درصدی قیمت محصولات خود را دارند اما افزایش قیمت جدید اعمال شده بیشتر از سقف مجاز است به طوری که شیر کم چرب یک لیتری که قبل از مجوز گرانی 2500 تومان به فروش می رسید با اعمال گرانی 10 درصدی باید 2750 تومان به فروش می‌رسید در حالی که قیمت این محصول به 2800 افزایش یافته است.
(دوشنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۴) ۱۲:۴۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها