دوشنبه / ۱۵ تیر ۱۳۹۴ / ۱۲:۲۸
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۵۸۹۵۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

شناسایی 4 محصول باغی صادراتی در لرستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: 4 محصول باغی صادراتی را در استان شناسایی کرده‎ایم.

«مهرداد غضنفری»  با بیان این‌که بسیج سازندگی به‌عنوان مکمل جهاد کشاورزی کمک خوبی در سال 93 به ما داشتند، اظهار کرد: در حوزه تأمین آب با واگذاری بخشی از این حوزه و پوشش انهار قراردادی با جهاد سازندگی بستیم.

وی ادامه داد: ظرفیت استان در زیربخش‎‎ها تکمیل است هم‌چنین جانمایی‎هایی در گذشته انجام شده که براساس قابلیت‎های استان نبوده و مشکلاتی را ایجاد کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: نیاز است کمیته یا کارگروهی در راستای ساماندهی اعتبارات تشکیل که در چه زیربخش‎هایی هزینه شود و این اولویت‎های براساس اولویت‎های جهاد باشد.

این مقام مسئول یادآور شد: امسال اولویت را در استان توسعه گلخانه قرار دادیم و البته مباحث مربوط به شیلات را نیز در دستورکار داریم.

وی تصریح کرد: امسال در توسعه دام و زنجیره‎های تولید برنامه‎ای نداریم اما در حوزه‌ی محصولات باغی 4 محصول صادراتی را شناسایی کردیم و باید بخشی از اعتبارات را به این سمت سوق دهیم.

غضنفری اظهار کرد: مرکز آموزش علمی کاربردی را به آموزش بهره‎برداران تغییر دادیم که براساس این سیاست فرزندان روستایی که در کشاورزی مشغول به‎کار هستند، پذیرش می‎شوند. در استان نهاده‎‏ها به حد مورد نیاز وجود دارد.

این مقام مسئول در بخشی از سخنانش با اشاره به این‌که شیوع تب مالت خیلی از استان‎های کشور را درگیر کرده است، افزود: در استان نیز 1.5 میلیارد تومان اعتبار برای این بیماری نیاز است که البته سازمان مرکزی دامپزشکی کشور قول داده که این منابع را تأمین کند.

وی خاطرنشان کرد: در لرستان واکسیناسیون دام به بخش خصوصی واگذار شده است.

 

 

ایسنا

(دوشنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۴) ۱۲:۲۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها