سه شنبه / ۹ تیر ۱۳۹۴ / ۱۱:۴۲
سرویس : اقتصاد
کد خبر : ۵۸۸۰۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس اقتصاد

توقف روند نزولی نرخ تورم روستایی

گزارش مرکز آمار از نرخ تورم روستایی حاکی از آن است که نرخ تورم در سومین ماه سال بدون هیچ تغییری رقم 13.1 درصد را نشان می‌دهد درحالیکه نرخ تورم نقطه به نقطه روستایی در این ماه 0.4 درصد افزایش داشته‌ است.

گزارش مرکز آمار از شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای روستایی نشان می‌دهد که شاخص کل در خرداد‌ امسال 222.4 است که این میزان نسبت به ماه قبل 0.8 درصد افزایش داشته است.

براین اساس نرخ تورم نقطه به نقطه روستایی در این ماه با 0.4 درصد افزایش معادل 13.7 درصد و نرخ تورم روستایی بدون هیچ تغییری نسبت به ماه قبل 13.1 درصد است، این درحالی‌است که طی دو ماهه نخست سال جاری نرخ تورم روستایی با یک روند نزولی همراه بوده.

براین اساس شاخص گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» در این ماه به 244.2 رسید که نسبت به ماه قبل 0.1 درصد افزایش را نشان می‌دهد. همچنین شاخص گروه اصلی خوراکی‌ها در سومین ماه سال 241.4 است که نسبت به ماه قبل از آن 0.1 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

نرخ تورم نقطه به نقطه در گروه خوراکی‌ها در این ماه معادل 16.2 درصد و نرخ تورم در آن معادل 9.7 درصد است.

براین اساس نرخ تورم نقطه‌ به نقطه در گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» معادل 15.3 درصد و نرخ تورم در این ماه نیز با 0.7 درصد افزایش معادل 9.4 درصد است.

این گزارش نشان می‌دهد که شاخص گروه عمده «کالاهای غیرخوراکی و خدمات» در خرداد‌ امسال با 1.4 درصد افزایش نسبت به ماه قبل به عدد 207.7 رسیده است.

براین اساس نرخ تورم نقطه به نقطه در این گروه عمده معادل 12.5 درصد و نرخ تورم در آن با 0.6 درصد کاهش، معادل 16.3 درصد است.

 

ایسنا

(سه شنبه ۹ تیر ۱۳۹۴) ۱۱:۴۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها