دوشنبه / ۸ تیر ۱۳۹۴ / ۱۲:۱۷
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۵۸۷۸۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

بی‌تدبیری مسئولان سازمان دامپزشکی عامل شیوع آنفلونزای مرغی

عضو کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس بی تدبیری مسئولان سازمان دامپزشکی را عامل شیوع آنفولانزای مرغی عنوان کرد.

رحمت الله نوروزی ،گفت: بی تدبیری مسئولان دامپزشکی کشور ازسال گذشته باعث شد که آنفولانزای مرغی از آستاراخان وارد استان‌های شمالی کشور خصوصا مازندران شود.

نماینده مردم علی آباد کتول درمجلس شورای اسلامی افزود: اکنون صنعت مرغ با مشکلات جدی روبرو شده و دلیل اصلی این موضوع غفلت مسئولان دامپزشکی است.

وی به افت قیمت مرغ درمرغداری ها اشاره کرد و افزود: اکنون مرغ از مرغداری ها 3 هزار 600 تومان خریداری می شود و مسئولان دامپزشکی باید در زمینه این افت قیمت ها پاسخگو باشند.

عضوکمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس همچنین در واکنش به ممنوعیت ذبح دام در کشتارگاه های غیرصنعتی نیز عنوان کرد:ممنوعیت ذبح دام در کشتارگاه‌های غیرصنعتی دوای این درد نیست،بلکه باید با تامین امکانات مورد نیاز،از وقوع چنین اتفاقاتی پیشگیری کرد.

این نماینده مردم درمجلس نهم ادامه داد: تامین امکانات و نظارت از شیوع آنفولانزای مرغی پیشگیری می کند و باید به جای ممنوعیت به فکر تامین امکانات بود.

نماینده مردم علی آباد کتول درمجلس تصریح کرد:خوشبختانه تاکنون گزارشی از مرگ افراد بر اثر شیوع آنفولانزای مرغی گزارش نشده و مسئولان باید قبل ازانتشار کامل این بیماری،از شیوع آن پیشگیری کنند.

 

 

(دوشنبه ۸ تیر ۱۳۹۴) ۱۲:۱۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها