شنبه / ۶ تیر ۱۳۹۴ / ۱۰:۴۹
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۵۸۷۰۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

اجرایی شدن طرح پایش فروشگاه‌های سم در البرز

رئیس جهاد کشاورزی استان البرز با اشاره به عملکرد برخی فروشگاه‌های عرضه سم در استان گفت: عملکرد برخی از این فروشگاه‌ها به موضوعی نگران‌کننده تبدیل شده است.

سید مجید موسوی اظهار کرد: درحال حاضر شاهد فعالیت تعداد زیادی از فروشگاه‌های فروش سم کشاورزی درمناطق مختلف استان هستیم که بسیاری از آنها مجوز ندارند.

موسوی افزود: این فروشگاه‌ها غالبا سموم بی‌کیفیت و فاقد استاندارد را به مشتریان عرضه می‌کنند و صرفاً به سودی که از فروش این سموم به دست می‌آورند، فکر می‌کنند.

وی ادامه داد: برای ساماندهی وضعیت این فروشگاه‌ها طرح پایش عرضه سموم از فروشگاه تا مزرعه اجرایی شده است.

این مسئول تصریح کرد: اجرای این طرح منجر به ساماندهی وضعیت فروشگاه‌های عرضه سم و جلوگیری از ادامه فعالیت واحدهای بدون مجوز می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی استان البرز یادآورشد: مدیران فروشگاه‌های سم فاقد مجوز باید در اسرع وقت نسبت به دریافت مجوز اقدام کنند؛ چراکه در غیر این صورت واحدشان پلمب می‌شود.

وی دربخش دیگری از صحبت‌های خود از تشکیل صندوق توسعه کشاورزی استان البرز خبر داد و گفت: عملکرد مناسب این صندوق موجب رضایت کشاورزان شده است.

موسوی ابراز کرد: درحال حاضر این صندوق 16 میلیارد تومان سرمایه دارد و طی دو سال گذشته نیز 50 میلیارد تومان تسهیلات از طریق این صندوق به کشاورزان واگذار شده است.

وی ادامه داد: استان البرز 75 میلیون هکتار اراضی کشاورزی دارد که 27 هزار هکتار باغ و 48 هزار هکتار نیز اراضی زراعی است.

رئیس جهاد کشاورزی استان البرزگفت: بر اساس سرشماری که سال گذشته انجام شد 27 هزار نفر دربخش کشاورزی استان فعالیت دارند.

این مسئول در خصوص میانگین تولید محصولات کشاورزی در البرز گفت: سال گذشته دو میلیون و 444 هزار تن محصولات کشاورزی در استان برداشت شده که از این مقدار یک میلیون و 344 هزار

تن زراعی و 538 هزار تن باغی بوده است.

وی ادامه داد: علاوه براین سال گذشته 560 هزار تن انواع ماهی و آبزیان در استان تولید شده است.

موسوی با گلایه از ناشناخته بودن نظام صنفی بخش کشاورزی ابرازکرد: نظام صنفی بخش کشاورزی برای بسیاری از مسئولان ناشناخته است.

این مسئول تصریح کرد: چهار هزار کشاورز البرزی تا کنون به عضویت این نظام درآمده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: باید شرایطی ایجاد شود که تصدی‌گری دولت دربخش کشاورزی کاهش یابد و امور این بخش بیشتر به بخش خصوصی واگذار شود.

موسوی افزود: استان البرز با بیش از پنج هزار کیلومتر وسعت حدود سه میلیون نفر را درخود جای داده که بیش از 90 درصد این جمعیت در شهرها زندگی می‌کنند.

وی در ادامه برنظارت بر نحوه کشت صیفی و سبزی در استان تاکید کرد و گفت: کشاورزان باید در کشت این محصولات از آب سالم استفاده کنند و به هیچ وجه از فاضلاب‌های خانگی و صنعتی که تصفیه نشده‌اند استفاده نکنند.

وی در پایان گفت: استفاده از فاضلاب در آبیاری سبزی و صیفی موجب ورود آلودگی به بافت این محصولات می‌شود و سلامت مصرف کنندگان را به خطر می‌اندازد.

 

ایسنا

(شنبه ۶ تیر ۱۳۹۴) ۱۰:۴۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها