یکشنبه / ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ / ۱۳:۵۴
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۵۸۵۷۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

عرضه کنندگان غیرمجاز مرغ زنده جمع آوری می‌شوند

مدیر کل دامپزشکی استان مازندران گفت:طرح جمع‌آوری عرضه کنندگان غیرمجاز مرغ زنده در بازراهای محلی و سنتی مازندران به زودی با همکاری سایر ارگان‌ها اجرا می‌شود.

حسین رضوانی با اعلام این موضوع که طرح جمع‌آوری عرضه کنندگان غیرمجاز مرغ زنده در بازراهای محلی و سنتی مازندران به اجرا در می‌آید افزود: جلوگیری و مبارزه با کشتار غیرمجاز و زنده فروشی مرغ و انواع ماکیان نظیر اردک ، غاز، بوقلمون، جوجه و دیگر پرندگان در بازار‌های سنتی و هفتگی استان مازندران از اولویت‌های بسیار مهم دامپزشکی مازندران است.
وی  تاکید کرد: دامپزشکی باید در حال حاضر با شدت و حدت بیشتری نسبت به جمع آوری این واحدهای غیر مجاز و شناسایی و برخورد با خودورهای عرضه مرغ زنده  در سطح شهرها و روستاها اقدام نماید لذا واجب است روسای ادارت شهرستانی با برگزاری جلسات مختلف با فرمانداریها و شهرداریها، با همکاری نیروی انتظامی و دستور دادستانی شهرستان نسبت به جلوگیری از فعالیت اینگونه مراکز اقدام کنند.
رضوانی تصریح کرد : کارشناسان و بازرسین بهداشتی دامپزشکی مازندران حسب وظیفه نظارتی خود اقدام به برخورد مستمر با عرضه کنندگان غیربهداشتی زنده فروشی مرغ و کشتار غیرمجاز آن می‌کنند و به زودی با همکاری سایر ارگان‌های مرتبط ، شاهد جمع شدن این معضل بهداشتی و ارتقاء سطح بهداشتی خواهیم بود.
وی با اشاره به احتمال بروز بیماریهای مشترک بین انسان و حیوان در هنگام خرید مرغ زنده تاکید نمود هم استانیها می توانند مرغ مصرفی خود را از مراکزی که تحت نظارت دامپزشکی می باشند تهیه و در موقع تمیز نمودن از خانم‌های خانه دار درخواست نمود تا حتماً از دستکش استفاده نمایند .

وی رعایت بهداشت را در جلوگیری از بروز و شیوع انواع بیماریهای مشترک را مهم خواند و افزود: در هنگام خرید مرغ بسته بندی شده که توسط کشتارگاههای صنعتی طیور در استان تهیه شده به اطلاعات روی برچسب و یا لیبل محصول توجه بیشتری داشته باشند.

 

تسنیم

(یکشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۴) ۱۳:۵۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها