شنبه / ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ / ۱۱:۴۳
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۵۸۵۲۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

با همکاری کانون انجمن های صنایع غذایی ایران، سازمان غذا و داروی کشور و انجمن دانش آموختگان صنایع غذایی دانشگاه تهران برگزار شد

میزگرد تخصصی «جدیدترین مقررات سازمان غذا و داروی آمریکا در مقایسه با ضوابط ایران» امروز (چهارشنبه 27 خرداد) که با همکاری کانون انجمن های صنایع غذایی ایران، سازمان غذا و داروی کشور و انجمن دانش آموختگان صنایع غذایی دانشگاه تهران در محل اتاق بازرگانی تهران برگزار شد.

در ابتدای این میزگرد که با حضور کاوه زرگران دبیرکل کانون انجمن های صنایع غذایی ایران، شاهرخ ظهیری مشاور این کانون، زهرا پیراوی رئیس پژوهشکده صنایع غذایی و کشاورزی پژوهشگاه استاندارد و جمعی از مسئولان ارشد سازمان غذا و دارو و روسای مختلف انجمن های صنایع غذایی و تعداد از تولیدکنندگان و صنعت گران حوزه صنایع غذایی برگزار شد، کاوه زرگران ابتدا به معرفی اهداف میزگرد و سخنران این مراسم،  نیکو آراسته پرداخت و از حاضران خواست تا نسبت به تفاوت های ضوابط و قوانین در ایران و آمریکا دقت کنند.

آراسته نیز که فارغ التحصیل مقطع دکترای صنایع غذایی از دانشگاه بریتیش کلمبیای ایالات متحده است و سابقه سال ها مدیریت و مشاوره در صنایع غذایی آمریکای شمالی را داراست در ابتدا ضمن معرفی اهداف و کارکرد سازمان غذا و داروی آمریکا و استانداردهای لازم در صنایع غذایی این کشور اعلام کرد که میزگرد در خصوص دو مبحث، تغییر مقررات FDA پس از چند دهه که به تازگی اجرایی شد و تغییر قانون و استاندارد نصب برچسب های موادغذایی که هنوز نهایی نشده است، بحث خواهد شد.

سخنران این میزگرد دلیل تغییرات قوانین و استانداردها در سازمان غذا و داروی آمریکا را بروز مشکلات سلامتی دانست که هر ساله حدود 48 میلیون نفر یعنی یک ششم جمعیت آمریکا را با مشکل مواجه می کند. از این جمع 128 هزار نفر به دلیل مسمومیت های غذایی در بیمارستان ها بستری می شوند و از این جمع 3 هزار نفر با مرگ روبرو می شوند.

این کارشناس صنایع غذایی ادامه داد: این آمارها و تغییراتی که در تولیدات صنایع غذایی رخ داده است باعث شد تا قوانین مرتبط با سازمان غذا و دارو در آن کشور که متعلق به چند دهه پیش بود، تغییرات صورت گیرد.

به گفته نیکو آراسته این قوانین و تغییرات از سال جدید میلادی هم در داخل و هم خارج از کشور آمریکا اعمال خواهد شد و شامل تولیدات داخلی این کشور و محصولات غذایی وارداتی نیز خواهد شد.

وی همچنین به تغییر دیگری که قرار است در صنایع غذایی آمریکا صورت گیرد اشاره کرد و گفت: برای هشدار به مصرف کنندگان در خصوص میزان استفاده از مواد اولیه مضر سلامتی همچون شکر، روغن و نمک  و دیگر افزودنی ها تغییراتی در برچسب های هشدار دهنده مواد غذایی در این کشور صورت خواهد گرفت.

 

کانون صنایع غذایی

(شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۴) ۱۱:۴۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها