پنج شنبه / ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ / ۱۰:۵۸
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۵۸۴۸۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

ثبت ملی نشان جغرافیایی سه محصول استان مرکزی کلید خورد

رییس اداره توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: ثبت ملی نشان جغرافیایی سه محصول انار ساوه، سنگ تراورتن محلات و پسته زرندیه کلید خورد.

جعفر اصغری افزود: برند سازی و ثبت ملی نشان جغرافیایی محصول هایی که قابلیت صادرات دارند بر اساس مفاد سیاست های اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت همه جانبه و هدفمند از صادرات، پشتیبانی و تقویت نشان تجاری در سطح داخل و خارج برای محصولات صنعتی و کشاورزی با همکاری اتاق بازرگانی و سایر دستگاه های مربوطه انجام می شود.

وی با بیان اینکه تاکنون فرش استان مرکزی با برند قالی ساروق ثبت ملی نشان جغرافیایی شده است، افزود: برای حمایت از مالکیت های صنعتی و به منظور ثبت برند، نشست هایی با حضور نماینده تولید کنندگان انار در استان برگزار و مدارک لازم به سازمان جهانی مالکیت فکری(وایپو) ارسال شده است.

رییس اداره توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی بیان کرد: ثبت ملی نشان جغرافیایی کالاهای مزیت دار صادرات از جمله سنگ تراورتن محلات و پسته زرندیه از مهمترین برنامه های این اداره کل است که در سالجاری با برگزاری نشست هایی با تولیدکنندگان و صادر کنندگان نام تجاری برای این محصولات انتخاب و همانند انار ساوه با تنظیم اظهار نامه برای ثبت آنها اقدام می شود.

وی ادامه داد: با ثبت ملی نشان جغرافیایی آرم و علامت محصول که متشکل از کشور مبدا، منطقه جغرافیایی و محل تولید است باید بر روی کلیه بسته ها ثبت شود که این مهم نقش بسزایی در جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی دارد.

اصغری افزود: پس از بررسی های لازم بر روی اظهارنامه ها و گزارش ها، نسبت به ثبت جهانی نشان جغرافیایی مطابق با کنوانسیون لیسبون که جمهوری اسلامی ایران در سال 82 به آن ملحق شده است، اقدام می شود.

رییس اداره توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی افزود: ثبت جهانی محصولات صادراتی علاوه بر افزایش قیمت، سهولت در صادرات و واردات، نظم بخشی و کیفی نمودن بازار داخلی و ماندگاری محصولات در بازارهای صادراتی و تبلیغ آنها و ارز آوری بیشتر برای کشور را به همراه دارد.

اصغری خاطر نشان کرد: حمایت های مادی از تولید کنندگان موجب می شود تا بسیاری از انجمن ها و شرکت ها برای ثبت جغرافیایی ملی محصولات خود اقدام کنند.

استان مرکزی دومین قطب صنایع مادر تخصصی و چهارمین قطب صنعتی کشور است و اکنون حدود دو هزار و 900 واحد تولیدی و صنعتی در این منطقه فعالیت دارند.

این استان در زمینه کشاورزی هم دارای رتیه های بالایی در سطح کشور است.

 

ایرنا

(پنج شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۴) ۱۰:۵۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها