یکشنبه / ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ / ۱۲:۱۴
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۵۸۲۱۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

تولید جوجه یک‌روزه باید از انحصار خارج شود

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: تولید جوجه یک‌روزه در کشور باید از انحصاری بودن خارج شده و به صرف مصرف داخلی تعریف نشود.

عباس رجائی  با اشاره به انحصاری بودن جوجه یک‌روزه در کشور اظهار داشت: ما با هر نوع انحصاری مخالفیم و معتقد هستیم انحصار فساد به دنبال خواهد داشت و رانت‌های خاص خود را دنبال می‌کند، در عین حال به دنبال این هستیم که تولید در کشور ما به صرف مصرف داخلی تعریف نشود.
وی افزود: بایستی تولید برای بازارهای صادراتی نیز شکل بگیرد و به این سبب به‌دنبال افزایش تعداد تولیدکنندگان جوجه یک‌روزه در کشور هستیم تا رقابت کاملی در بازار تولید ایجاد شود.
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مشکل دیگری که در بحث تولید جوجه یک‌روزه وجود دارد این است که تولیدکنندگان از یک نژاد خاص به تولید جوجه یک‌روزه مشغول هستند و اگر مشکلی در دنیا و کشوران برای این نژاد خاص به وجود آید سبب می‌شود تا آسیب‌پذیری   کشور افزایش یابد.
رجائی با اشاره به راهکار رفع مشکلات موجود در بحث تولید جوجه یک‌روزه گفت: بایستی به سمتی پیش رویم که تعداد مراکز تولید افزایش یافته و تنها به پرورش یک نژاد خاص بسنده نکنیم و تولید سایر نژادها را نیز مورد توجه قرار دهیم.
وی نقش جنگل‌ها و منابع طبیعی را نیز در تحقق اقتصاد مقاومتی مهم دانست و افزود: حضور انسان‌ها در جنگل باید تابع قوانین و مقررات ویژه باشد که آخرین مدلی که برای ورود به جنگل وجود دارد مدیریت جنگل بر مبنای تئوری همگام با طبیعت است یعنی وفق قانونمندی طبیعت.
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای اجرایی شدن این تئوری سطح و میزان برداشت در جنگل‌ها به شدت کاهش می‌یابد و جنگل‌ها به سمت حفاظت پیش می‌روند و از سوی دیگر نیازهای کشور به مواد سلولزی روز به روز افزایش می‌یابد و برای رفع این نیاز بایستی واردات چوب طبق مقررات موجود تسهیل یابد و هم زراعت چوب در سطخ کشور توسعه یابد.

رجائی با اشاره به لزوم توسعه جنگل‌ها در کشور گفت: برای رفع نیاز کشور به مواد سلولزی زراعت چوب باید توسعه یافته و با قوت پیش رودو زراعت چوب می‌تواند در کل کشور اجرایی شود ضمن اینکه توسعه جنگل‌ها به تلطیف هوا نیز کمک می‌کند و به تغییرات آب‌و هوایی یاری رسانده و بخش عمده‌ای از نیازهای کشور را رفع کند و به جنگل‌ها فشار نیاید و معتقدیم که جنگل‌های زاگرس و جنگل‌های شمال کشور سرمایه کشور بوده و بایستی مورد حفاظت قرار گیرند.

 

تسنیم

(یکشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۴) ۱۲:۱۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها