دوشنبه / ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ / ۱۳:۴۱
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۵۸۱۱۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

ارزیابی وضعیت تولید غلات در ایران

رئیس هیئت مدیره اتحادیه باغداران اظهار کرد: به دلیل استفاده از آبیاری نوین در مزارع غلات شاهد رشد 50 درصدی تولید غلاتی مانند ذرت در ایران بوده‌ایم.

مجتبی شادلو  درباره وضعیت غلات در ایران، اظهار کرد: به طور کلی بحث کشت غلات در سیاست‌های نظام ما هست و وزارت کشاورزی نیز تمام تلاش خود را برای تولید بیشتر غلات به کار بسته‌ ولی به هر حال شرایط به گونه‌ای است که هنوز به خودکفایی نرسیده‌ایم.

او افزود:‌ البته ایجاد امکاناتی برای آبیاری نوین مانند آبیاری قطره‌ای، برای غلاتی مانند جو، گندم و ذرت منجر به آن شده است ‌که تولید این محصولات، رشد چشمگیری داشته باشد. این در حالی است که در گذشته آبیاری غلات به صورت بارانی انجام شده و تاثیرات منفی شوری آب، باعث تهدید تولید می‌شود.

رئیس اتحادیه باغداران همچنین افزود:‌بررسی‌های ما در هفته‌های اخیر نشان داده که شیوه جدید آبیاری منجر به آن شده که تولید غلاتی مانند گندم، جو وذرت رشد 50 درصدی داشته باشد و این در توسعه مزارع نقش به‌سزایی داشته است.

شادلو بیان کرد: هرچند در این نوع آبیاری، هزینه‌ها بالا بوده ولی با حمایت‌های دولتی انجام شده و رویکرد مثبت کشاورزان نسبت به آن، منجر به افزایش تولید و بهره‌وری شده که اثرات آن در بازار محصولات غلات قابل مشاهده خواهد بود.

وی همچنین گفت:‌ باید شرایط به گونه‌ای فراهم شود که بتوانیم سطح بیشتری از زمین‌های کشاورزی را با این آبیاری نوین زیر کشت ببریم و با اقداماتی مانند اصلاح بذر، مبارزه با آفات، بهسازی خاک و... بهره‌وری بیشتری از زمین‌های کشاورزی داشته باشیم.

 اقتصادنیوز،

(دوشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۴) ۱۳:۴۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها