یکشنبه / ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ / ۱۳:۴۴
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۵۸۰۶۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

حضور مسئول بخش قرنطینه ایران در پاکستان برای واردات انبه

رئیس بخش تحقیقات و توسعه اتحادیه صادرکنندگان و واردکنندگان میوه پاکستان از حضور مسئول بخش قرنطینه ایران در پاکستان برای افزایش صادرات انبه به این کشور خبر داد.

رئیس بخش تحقیقات و توسعه اتحادیه صادرکنندگان و واردکنندگان میوه پاکستان از حضور مسئول بخش قرنطینه ایران در پاکستان خبر داد.

وحید احمد گفت، نماینده بخش قرنطینه ایران این روزها در پاکستان به سر می‌برد و اقدامات متعددی در رابطه با افزایش صادرات به این کشور در آینده صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد، ایران در حال تبدیل شدن به یک بازار بزرگ برای انبه پاکستان است.

این مقام پاکستانی پیش از این خبر داده بود، مسئول بخش قرنطینه ایران به منظور بررسی نحوه صادرات محصولات حاره‌ای به این کشور به پاکستان سفر خواهد کرد.

به گزارش دِنیوز، پاکستان با تولید 1.8 میلیون تن انبه در سال، یکی از تولیدکنندگان عمده این میوه در جهان به شمار می‌رود. 65 درصد انبه پاکستان در ایالت پنجاب و 35 درصد باقی در ایالت سند تولید می‌شود.

وحید احمد توضیح داد، حدود 3 هزار تن انبه پاکستان صادر شده است و درآمدی 1.25 میلیون دلاری برای این کشور از ابتدای فصل صادرات در 20 می داشته است.

وی افزود، این محصولات به عربستان، امارات، ایران، افغانستان و کشورهای مشترک‌‌المنافع و عمان صادر شده است.

رئیس بخش تحقیقات و توسعه اتحادیه صادرکنندگان و واردکنندگان میوه خاطرنشان کرد، بهبود درآمدی صادرات ناشی از اقدام دولت در ممنوعیت استفاده از جعبه‌های چوبی برای میوه و سبزیجات صادراتی بوده است.

فارس

(یکشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۴) ۱۳:۴۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها