یکشنبه / ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ / ۱۳:۱۷
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۵۸۰۶۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

بیش از یک میلیون‌ تن به تولیدات کشاورزی ‌اردبیل افزوده می‌شود

رییس سازمان جهان کشاورزی استان اردبیل گفت: در برنامه ششم توسعه بیش از یک میلیون و 400 تن به مجموع تولیدات کشاورزی استان اردبیل افزوده می‌شود.

عدیل سروی در نشستی با مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ایران با اشاره به اینکه 62 هزار هکتار از اراضی دیم با ایجاد شبکه‌های مدرن آبیاری به آبی تبدیل خواهد شد، تصریح کرد: با برنامه ریزی‌های بلند‌مدت میزان تولیدات فعلی استان که سه میلیون و 800 هزار تن است، در زمینه‌های زراعی‌، باغی و دامی افزایش می‌یابد.

سروی با اشاره به اینکه ارزش ریالی فعلی محصولات کشاورزی استان 40 هزار میلیارد ریال برآورد شده است، خاطرنشان کرد: 28 درصد تولید ناخالص استان در این بخش بوده که حدود 36 درصد اشتغال بهره برداران در بخش کشاورزی است.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان اردبیل با بیان اینکه هم اکنون 58 نوع محصول در این استان تولید می‌شود، اضافه کرد: با وجود فعالیت گسترده بخش‌های تحقیقاتی‌، آموزشی و ترویجی که با محوریت انتقال آخرین یافته‌های تحقیقاتی و دانش و فنون کشاورزی است،‌ 10 نوع از محصولات کشاورزی در استان رتبه‌های زیر 10 را به خود اختصاص داده‌اند، به طوری که بیش از یک سوم عسل کشور توسط زنبور داران این استان بنام عسل سبلان که شهرت جهانی دارد، تولید می‌شود و در سیب زمینی و عدس به ترتیب رتبه‌های دوم و اول و در کلزا به عنوان دانه‌ روغنی در کشور رتبه دوم را کسب کرده‌ایم.



سروی افزود: در سال زراعی گذشته به رغم خشکسالی‌ها و کمبود آب در تامین بذور مورد نیاز کشاورزان استان به ویژه گندمکاران مشکلی نداشتیم و در سال زراعی جدید هم در تامین بذور مورد نیاز مشکلی نخواهیم داشت.

 

ایسنا

(یکشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۴) ۱۳:۱۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها