یکشنبه / ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ / ۱۰:۰۳
سرویس : تغذیه و سلامتی
کد خبر : ۵۸۰۶۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس تغذیه و سلامتی

رابطه مصرف بالای فیبر و کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲

یک مطالعه جدید نشان می دهد که بین میزان فیبر در رژیم غذایی و خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ ارتباط وجود دارد.

 بر این اساس، هر چه فرد فیبر بیشتری مصرف کند، خطر ابتلا به این بیماری در وی کمتر می شود.

مطالعه فوق که در مجله دیابت منتشر شده است، حاکی از آن است که افراد با رژیم غذایی غنی از فیبر، بخصوص فیبر غلات، ممکن است در معرض خطر کمتری در ابتلا به دیابت نوع ۲ باشند.

براساس مطالعه فوق، افرادی که فیبر بیشتری مصرف می کنند (بیش از ۲۶ گرم در روز)،  احتمال ابتلا به دیابت نوع ۲ در آن ها ۱۸% کمتر است.

این مطالعه همچنین نشان داد که ارتباط بین میزان فیبر و دیابت نوع ۲ را می توان تا حدودی با وزن بدن توضیح داد. هنگامی که محققان نتایج را براساس شاخص توده بدن (BMI)  تنظیم نمودند، دریافتند که مصرف بالای فیبر دیگر ارتباطی به کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ ندارد.
یک راه برای تفسیر این یافته ها این است که رژیم غذایی غنی از فیبر به افراد کمک می کند تا وزن سالم خود را حفظ کنند و این به نوبه خود همان چیزی است که احتمال ایجاد دیابت نوع ۲ را کاهش می دهد.

نویسندگان همچنین تفاوت های مربوط به نوع فیبر در رژیم غذایی را مورد بررسی قرار دادند. آنها دریافتند که فیبر غلات قوی ترین  تاثیر را داراست: خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ در افرادی که رژیم غذایی آن ها حاوی غلات و سبزی است، به ترتیب ۱۹٪ و ۱۶٪ کمتر از خطر ابتلا به این بیماری در افرادی است که کمتر میزان مواد غذایی فوق را در رژیم غذایی خود دارند.

 

مهر

(یکشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۴) ۱۰:۰۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها