شنبه / ۹ خرداد ۱۳۹۴ / ۰۹:۴۰
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۵۸۰۰۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

تصمیم‌گیری‌های دولتی، مانع تحقق اهداف

دبیر کل کانون صنایع غذایی ایران گفت:‌90 درصد امور اجرایی در صنایع کشاورزی و مواد غذایی توسط بخش خصوصی انجام می‌شود، اما متاسفانه بیش از 90 درصد تصمیم گیری‌ها در این حوزه توسط دولت انجام می شود که این تضاد،‌ مانع دسترسی به اهداف این صنایع می‌شود.

کاوه زرگران در حاشیه نمایشگاه صنایع کشاورزی،‌ مواد غذایی و صنایع وابسته با بیان اینکه شرایط بین المللی و تحریم ها موجب افزایش هزینه های تامین مواد اولیه صنایع کشاورزی و قیمت تمام شده تولید می شود افزود: با رفع موانع تحریمی حدود هشت درصد قیمت تمام شده تولید کاهش می یابد و همچنین شاهد تثبیت قیمت در این عرصه خواهیم بود.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع،‌ معادن و کشاورزی تهران همچنین گفت: برند های بزرگ و ملی ایرانی در عرصه صنایع کشاورزی و مواد غذایی در منطقه و کشورهای همسایه شناخته شده است؛ به ویژه در بازار عراق برندهای ایرانی در مقایسه با برندهای ترک و ایتالیایی پیشتاز هستند و سهم بیشتری از بازار عراق را در دست دارند.

زرگران افزود:‌ برای اینکه برندهای ما خارج از منطقه به تصاحب بازارهای بین المللی بپردازند نیاز به کمک تجاری داریم که این وظیفه دولت به علت کسری بودجه انجام نمی شود.

وی تاکید کرد: اگر این کمک ها تامین شود قابلیت زیادی برای دستیابی به بازارهای صادراتی داریم.

 

باشگاه خبرنگاران

(شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۴) ۰۹:۴۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها