پنج شنبه / ۷ خرداد ۱۳۹۴ / ۱۱:۴۳
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۵۷۹۷۶
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

تولید جوجه یکروزه در ایران گرانتر از جهان است

دبیر انجمن جوجه ایران، با تاکید براینکه تولید جوجه یک روزه ایران گران تر از تولید بین المللی جوجه یک روزه است، گفت: قیمت تمام شده ما بالاتر از قیمت تمام شده کشورهای پیشرفته است.

حسن مهربانی  با بیان اینکه به صورت ماهیانه در کشور یک میلیون قطعه مرغ مادر جوجه ریزی می شود، افزود: بیش از ۱۰۰میلیون جوجه یک روزه گوشتی به صورت ماهیانه جوجه ریزی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه استان مازندران در بخش جوجه یک روزه ۲۵درصد تولید کشور را دارد، بیان کرد:حدود ۲.۵ میلیون تن قطعه مرغ مادر در سال در استان مازندران جوجه ریزی می شود.

دبیر انجمن جوجه ایران ادامه داد: بیش از ۱۰۰ هزار تن مرغ در شرکت پشتیبانی داریم که اگر قیمت مرغ به دلیل نوسانات بازار افزایش پیدا کند ما آن مرغ ها را وارد بازار خواهیم کرد.

وی در پاسخ به سوالی درخصوص مرغ های حامل داروی آنتی بیوتیک که امروزه در بازار عرضه می شود، گفت: برخی از شرکت ها امروزه مرغ های بدون آنتی بیوتیک با قیمت های بالاتر به بازار عرضه می کنند.

وی در پایان با بیان به اینکه امیدوارم مصرف آنتی بیوتیک در کشورمان کاهش پیدا کند، گفت: مسلما اگر وزن مرغ پایان دوره را کم کنیم می توانیم مرغ جوانتری به بازار عرضه کنیم و مصرف مقدار زیادی از آنتی بیوتیک کاهش پیدا می کند.

 

مهر

(پنج شنبه ۷ خرداد ۱۳۹۴) ۱۱:۴۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها