چهارشنبه / ۶ خرداد ۱۳۹۴ / ۰۸:۵۵
سرویس : چاشنی، ادویه ها و کنسرو غیرگوشتی
کد خبر : ۵۷۹۴۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس چاشنی، ادویه ها و کنسرو غیرگوشتی
دکتر مهدی کریمی تفرشی، مدیر عامل گلها:

افزایش مداوم کیفیت دلیل محبوبیت محصولات گلها با احترام به نظر مصرف‌کنندگان است

کارخانه محصولات غذایی گلها در سال 1318 خورشیدی فعالیت خود را به صورت کاملا سنتی در عرصه ادویه‌جات آغاز کرد و در سال 1345 با همت حاج‌عبدالرضا کریمی تفرشی (نسل دوم خاندان کریمی تفرشی) با تولید و بسته‌بندی نمک و ادویه‌جات برای اولین بار در ایران اقدام به عرضه این محصولات سنتی به روش بسته‌بندی شده نمود .

کارخانه محصولات غذایی گلها در سال 1318 خورشیدی فعالیت خود را به صورت کاملا سنتی در عرصه ادویه‌جات آغاز کرد و در سال 1345 با همت حاج‌عبدالرضا کریمی تفرشی (نسل دوم خاندان کریمی تفرشی) با تولید و بسته‌بندی نمک و ادویه‌جات برای اولین بار در ایران اقدام به عرضه این محصولات سنتی به روش بسته‌بندی شده نمود و در تمام 49 سال گذشته با توسعه بی‌وقفه فضای سالن‌های تولید و انبارها و تجهیز کارخانه به دستگاه‌ها و ماشین‌آلات مدرن و تولید و عرضه محصولات متنوع، افتخار عنوان «اولین، قدیمی‌ترین، بهترین و بزرگ‌ترین» واحد ایران در این عرصه را برای خود حفظ کرد. این شرکت در حال حاضر نیز در زمینه تولید و عرضه انواع نمک تصفیه و تبلور مجدد یددار، ادویه‌جات و چاشنی ها، انواع آرد و پودر کیک، انواع حبوبات و غلات، خشکبار و سبزیجات خشک، پودر ژله و مکمل‌های غذایی، رشته‌ها، سویا، خلال‌ها، سبزیجات مخلوط، سوپ‌ها، کافی‌ها، تک پرسی‌ها (ساشه)، قند و شکر و برنج فعال است. در جهت مشتری‌مداری و دادن حق انتخاب به مصرف‌کننده، محصولات غذایی گلها در بسته‌بندی‌های متنوع شامل سلفون، جعبه، OPP، قوطی‌های پلاستیکی و فلزی و ظروف PET، در وزن‌های مختلف به بازار عرضه می‌شود. بی‌شک راز بزرگ ماندگاری و توسعه صنایع غذایی گلها، مشتری‌مداری و احترام به حقوق مصرف‌کننده است که با تولید محصولات پر کیفیت با استفاده از مواد ممتاز، استفاده از مدرن‌ترین روش‌های فرآوری و آماده‌سازی و بسته‌بندی محصول، تنوع در بسته‌بندی و نظارت دقیق بر تولید از طریق واحد کنترل کیفیت مجهز و پویا و تاسیس باشگاه مشتریان، عینیت می‌یابد. به مناسبت برگزاری بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی صنایع کشاورزی و مواد غذایی با دکتر مهدی کریمی تفرشی مدیر عامل پیشرو و آینده‌نگر صنایع غذایی گلها گفتگو  انجام شده است که نکات مهمش را می‌خوانید.

در حال حاضر سهم صنایع غذایی گلها از بازار محصولاتی که تولید می‌کنید چه میزان است؟
در گروه محصولات قدیمی و همیشگی شامل ادویه‌ها، نمک‌ها، چاشنی‌ها و آردها، سهم بازار بالایی داریم که با توجه به پایداری مصرف‌کنندگان قدیمی و وفادار و استقبال گروه‌های جدید، تعداد مشتریان این گروه از محصولات گلها روز به روز افزایش می‌یابد و تعدد تولیدکنندگان این محصولات، نه تنها از سهم بازار ما نکاسته بلکه با رشد تولید و فروش هم مواجه هستیم که مهم‌ترین دلیل این موفقیت اهمیت دادن به نظر و نیاز مصرف‌کنندگان و حفظ و ارتقای کیفیت محصولات‌مان است.
در گروه دیگر محصولات مانند پودر کیک‌ها و پودر ژله‌ها که در تولید آنها نسبت به دسته قبل سابقه کمتری داریم، با توجه به سابقه بیشتر و قدرت خوب تولیدکنندگان دیگر، برای به دست آوردن سهم مناسبی از بازار، همکاران ما در واحدهای کنترل کیفیت و بازاریابی تلاش‌های موفقی دارند و البته در این بخش جای فعالیت و توسعه بیشتر وجود دارد.

برای توسعه کسب و کار و نفوذ بیشتر در بازار چه برنامه‌هایی دارید؟
سیاست توسعه بازار طبیعتا مهم‌ترین استراژی بازاریابی در مجموعه گلها می‌باشد. ما دائم تلاش می‌کنیم به بازارهای جدید و حتی به بازارهایی که دست نیافتنی می‌نمایند نفوذ کنیم. نمایندگان و عاملان فروش محصولات گلها همواره برای یافتن مشتریان جدید می‌کوشند. یک روش این است که با طیف محصولاتی که در بازار داخلی جا افتاده و در کشور پر فروش است، سراغ بازارهای خارجی برویم و با یک برنامه‌ریزی دقیق و شناسایی بازارهای بالقوه، افزایش صادرات را آغاز کرده‌ایم که این برنامه در سال جاری البته با روش‌ها و تاکتیک‌های کمی متفاوت ادامه می‌یابد. به طور خلاصه اینکه از یکسو برای پایداری مشتریان فعلی و قدیمی تلاش می‌کنیم و از سوی دیگر هم در ایران و هم در بازارهای خارج در پی مشتریان جدید هستیم و از جمله روی بازارهای کشورهای همسایه مثل عراق، افغانستان و ترکیه متمرکز شده‌ایم.
 مصرف‌کنندگان محصولات گلها را با چه روشی از عرضه محصولات جدید آگاه می‌کنید ؟
اگر به سایت باشگاه گلها مراجعه نمایید کاملا مشخص کرده ایم که در طول سال 93 چه محصولات جدیدی به سبد محصولات اضافه شده است. در سال 94 نیز ارائه محصولات قدیمی در بسته‌بندی‌های متنوع ادامه خواهد یافت و نیز با توجه به تحقیقات و بررسیهای گروه R&D به امید پروردگار اضافه کردن محصولات جدید به سبد محصولات را در برنامه داریم و این را هم بگویم که هرگونه تغییر و اضافه شدن محصول با توجه به تقاضای مصرف‌کنندگان انجام می پذیرد.

 سال‌های تحریم را چگونه مدیریت می‌کنید؟
در سال‌های تحریم برای این مجموعه بیشترین فشار کار در زمینه تهیه مواد خام اولیه وتامین این نوع مواد و تهیه ملزومات اولیه بود و در این مسیر سعی شد تا از راه‌های مختلف با کمترین هزینه این مواد وملزومات تهیه شود زیرا عدم مدیریت روی تهیه مواد موجب می شود فشار اقتصادی شدیدی بر سازمان تحمیل شود و در نتیجه افزایش قیمت بی‌رویه روی محصولات وجود داشته باشد که با کنترل نحوه خرید مواد اولیه و تغییر رفتاری و سازمانی در نوع سفارشات، این دوران سپری می‌شود و مجموعه گلها همیشه برای تهدیدها و نیز فرصت‌ها دارای استرتژی و برنامه‌ریزی می باشد که واقعا روش اتخاذ شده در زمان تهدید مثبت بود و بعد از رفع تحریم‌ها نیزانتظار می رود فرصت‌های جدیدی ایجاد گردد که برای آن زمان نیز استراتژی خاص آن به کار خواهد رفت.
 درباره کلوب مشتریان گلها هم لطفا توضیحاتی بدهید.
‌ تاسیس کلوب مشتریان و سایت مربوط به آن روشی برای استمرار و حفظ روابط سازمان با مصرف کنندگان نهایی محصولات است که در این راستا سعی شده است علاوه بر جویا شدن نظرات آنها و به کار گیری آن از منظر دیگری مصرف کنندگان با مجموعه گلها و نوع محصولات آن آشنایی پیدا کنند و محصولات را فقط با یکسری اطلاعات معمولی وعموم نشناسند ودر کنار آن به طور کامل با خصوصیات محصولات و روش به کارگیری آنها آشنا شوند و در هنگام استفاده وبه کارگیری ان به صورت آنلاین نظرات خود را اعلام نمایند و نیز با برنامه ریزی وارتقای این باشگاه راه‌های جدید ارتباطی بازهم فراهم می‌گردد که در آن مصرف کننده بتواند با اهداف سازمان و نیز برنامه‌های گسترش آن بیشتر آشنا شود ودر این راه نیز با مجموعه به عنوان یک عضو خانواده گلها همراه و همگام باشد.     

این باشگاه به گونه‌ای طراحی شده است که همه مصرف‌کنندگان خود را در بر بگیرد. برای بالا بردن اطلاعات عمومی مصرف‌کنندگان، یکی از منوهای اصلی سایت، بخش سبک زندگی می‌باشد که در آن بخش‌های سلامت وتغذیه و محیط‌زیست و کار و زندگی پیش‌بینی شده که به کمک مطالب جدید و کاربردی ومنحصر به فرد تلاش می‌شود سطح آگاهی‌ها را بالا ببرد. مجموعه گلها همچنین همیشه و به روش های مختلف در کنار کودکان وحامی آنها بوده ودر جهت ارتقای سطح فکری وذهنی و آموزشی آنها فعال بوده است و در سایت باشگاه نیز یک بخش جداگانه با گرافیکی متفاوت به نام کودکان وجود دارد که در آن با به کارگیری شعر وقصه های آموزنده ونیز با ایجاد یک منوی جداگانه به نام خلاقیت در راستای اطلاع رسانی و ارتقای فکری آنها قدم برداشته است.
 آینده صنعت غذا را در ایران چگونه می‌بینید؟

تصور بنده وفکر می‌کنم سایر همکاران بنده در واحدهای تولیدی در صنایع غذایی یک دورنمای خوب ومثبت و روبه جلو است زیرا در این مدت در صنعت غذا در ایران سعی شده است تا جدیدترین تکنولوژی‌ها در تولید و بسته بندی وعرضه محصولات به کار رود واکثرا خود را به مدرن‌ترین و مجهزترین آزمایشگاه‌ها و گروه‌های تحقیقاتی قوی مجهز کرده اند وبا رعایت استانداردها و با ارائه محصولات با کیفیت در خور وشایسته مردم ایران زمین حرکات مثبت و وربه جلو و مستمری انجام پذیرفته است و خوشبختانه با استقبال و همراهی مصرف کنندگان همراه بوده است و امید است همیشه با ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب برای جوانان و متخصصان ایرانی همراه باشد وبا تحقق اصل 44 قانون اساسی در جهت خصوصی سازی و تحقق ظرفیت‌های اصل 44 در تولید ملی می‌توان آینده خوبی را انتظار داشت زیرا که تقویت هرچه بهتر بخش خصوصی یک گام مهم در جهت خروج از شرایط اقتصادی سخت موجود می‌باشد وچشم انداز جمهوری اسلامی ایران در افق 1404 نیز خود موید این مطلب است و استمرار حرکت در همین راستا می‌باشد. امید دارم در این راستا حرکت شود و
از شما نیز که در جهت معرفی این واحدهای تولیدی قدم برمی‌دارید تشکر می‌نمایم.
من و همکارانم دورنمای صنعت غذای ایران را مثبت و رو به جلو ارزیابی می‌کنیم زیرا در سال‌های اخیر جدیدترین تجهیزات، ماشین‌الات، تکنولوژی‌های تولید و بسته‌بندی و مراکز تحقیق و توسعه در صنایع غذایی ایران به کار گرفته شده است و همه این عوامل دست به دست هم داده تا محصولات با کیفیت و کاملا قابل رقابت با بهترین محصولات خارجی در ایران تولید ‌شود.

خوشبختانه مصرف‌کنندگان هم به خوبی متوجه کیفیت بالای تولیدات غذایی ایران هستند و با استقبال از این محصولات، از تولیدکنندگان معتبر و خوشنام کشورشان حمایت می‌کنند. در واقع باید بگویم که مردم به صنایع غذایی ایران اعتماد دارند و با مصرف محصولات ایرانی از این صنایع حمایت می‌کنند. دولت و سیستم بانکی هم برای تحقق اهداف افق 1404 باید یک برنامه‌ریزی دقیق از فعالان بخش خصوصی در صنایع غذایی هدفمندانه حمایت کند و مطمئن باشد که حمایت از بخش خصوصی در صنایع غذایی کشور باعث رونق تولید و کسب و کار و ایجاد ثروت و کار برای جامعه خواهد بود.       

(چهارشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۴) ۰۸:۵۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها