یکشنبه / ۳ خرداد ۱۳۹۴ / ۱۴:۰۸
سرویس : خدمات بازرگانی و حمل و نقل
کد خبر : ۵۷۸۶۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خدمات بازرگانی و حمل و نقل

صادرات انگور خراسان‌شمالی به روسیه و پاکستان

معاون تولید بهبود گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌شمالی از صادرات 2500 تنی انگور از تاکستان‌های استان به کشورهایی همچون روسیه و پاکستان طی سال جاری خبر داد.

مجید تشکری ، با اشاره به اینکه این استان یکی از قطب‌های تولید انگور در کشور است، افزود: طی سال گذشته نیز همین مقدار انگور به این دو کشور صادر شد.

وی با اشاره به اینکه مساحت تاکستان‌های استان 16هزار هکتار است، افزود: پیش بینی می‌شود طی سال جاری 180 هزار تن انواع انگور از باغ‌های استان برداشت شود. طی سال گذشته 175تن انگور از تاکستان‌های استان جمع آوری شد. خشکسالی موجب کاهش عملکرد باغات استان شده است.

تشکری با بیان اینکه فروش انگور یکی از مهمترین مشکلات باغداران استان است، تصریح کرد: در سال گذشته قرار بر این بود تا انگور با قیمت هر کیلوگرم 4000 تومان به صورت تضمینی خریداری شود اما قیمت خرید آنقدر پایین بود که حتی کشاورزان رغبتی برای فروش نداشتند. برای سال جاری درصدد هستیم تا قیمت خرید تضمینی را افزایش دهیم.

وی توضیح داد: تشکیل و تقویت تشکل‌ها از دیگر اقدامات در دست اجرا است و درصدد هستیم تا شرکت‌های بسته بندی و تولید کشمش را در استان فعال کنیم.

معاون سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌شمالی همچنین از راه‌اندازی بارگاه‌های فنی و بهداشتی کشمش در استان خبر داد.

 

ایسنا

(یکشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۴) ۱۴:۰۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها