شنبه / ۲ خرداد ۱۳۹۴ / ۱۴:۰۴
سرویس : آزمایشگاه، گواهینامه ها و اسانس
کد خبر : ۵۷۸۱۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس آزمایشگاه، گواهینامه ها و اسانس

انجام سالانه 2 میلیون تست بر روی فرآورده های غذایی و آشامیدنی

مدیرکل آزمایشگاه های مرجع کنترل غذا و دارو سازمان غذا و دارو به تشریح فعالیتهای این آزمایشگاه در زمینه کنترل محصولات سلامت محور پرداخت.

به نقل از وبدا، دکتر حسین رستگار با بیان این که آزمایشگاه کنترل سازمان غذا و دارو یک آزمایشگاه ملی و بین المللی می باشد اظهار داشت: نهادهای بین المللی این آزمایشگاه را تایید کرده اند که آزمایشگاه مرجع کنترل می باشد.

وی گفت: اگر مشکلی در حوزه غذا و محصولات غذایی اتفاق بیفتند نظر نهایی به قوه قضائیه و مراجع دیگر از طرف این آزمایشگاه ارسال می شود تا این نهاد در خصوص آن رای صادر می کند.
وی گفت: برای تمام اداره کل هایی که در سازمان غذا و دارو وجود دارد یک آزمایشگاه در این مرکز ایجاد کرده ایم و تمامی مواد غذایی در سراسر کشور توسط آزمایشگاه کنترل و آزمایشگاه های ما در معاونت های غذا و دارو آزمایش و کنترل می شود.

مدیر کل آزمایشگاه های مرجع کنترل غذا و دارو سازمان غذا و دارو در ادامه گفت: تمامی محصولات سلامت محور که مردم باید از سلامت کامل آن ها نگرانی نداشته باشند از جمله فرآورده های غذایی، دارویی، آرایشی و بهداشتی، داروهای سنتی و مکمل، ملزومات و تجهیزات پزشکی در این آزمایشگاه کنترل و آزمایش می شوند.

دکتر رستگار افزود: آزمایشگاه های تخصصی فرآورده های بیولوژیک و فرآورده های خون با بهترین تکنولوژی که در دنیا استفاده می شود در این آزمایشگاه وجود دارد حتی آزمایشگاه ژن تراپی و سل تراپی نیز ایجاد شده که امیدواریم در سال های آینده در این زمینه به نتیجه برسیم.

وی گفت: با توجه به اینکه53 آزمایشگاه مجهز در سراسر کشور با جدیت محصولات سلامت محور را کنترل می کنند اظهار داشت: این نشان دهنده توانایی سازمان غذا و دارو در کنترل محصولات سلامت محور می باشد، همچنین در سه منطقه آزاد قشم، کیش و چابهار نیز آزمایشگاه های مجهزی را راه اندازی و تقویت کرده ایم و حدود 300 آزمایشگاه همکار و مجاز در بخش خصوصی نیز در این امر ما را کمک می کنند.یعنی یک شبکه وسیع آزمایشگاهی را طراحی کرده ایم و با بیش از 350 آزمایشگاه دولتی و خصوصی فرآورده های سلام محور با جدیت کنترل می شوند.

دکتر رستگار اظهار داشت: در سال گذشته 4 هزار 300 نمونه در آزمایشگاه مرجع تست کرده ایم که 7 درصد این نمونه ها رد شده است و ما کاملا مراقب سلامت مردم هستیم.

مدیر کل آزمایشگاه های مرجع کنترل غذا و دارو سازمان غذا و دارو گفت: 52 آزمایشگاهی که در معاونت های غذا و دارو وجود دارد حدود 160 هزار نمونه را تست کرده اند و در آزمایشگا های خصوص حدود 200 هزار نمونه تست شده است و اگر برای هر نمونه تست های مختلف صورت گیرد سالیانه حدود بیش از 2 میلیون تست در آزمایشگاه ها صورت می گیرد.

 

 

(شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۴) ۱۴:۰۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها