شنبه / ۲ خرداد ۱۳۹۴ / ۱۲:۱۸
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۵۷۸۰۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

مرکز تحقیقات انار ساوه ملی می شود

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: مرکز تحقیقات انار ساوه به یک مرکز ملی ارتقا خواهد یافت.

شهلا میرگلوبیات  افزود: در نشست با مسئولین جهاد کشاورزی کشور و استان، مسائلی مانند ایجاد فضای فیزیکی مناسب و تامین تجهیزات مورد نیاز برای تبدیل مرکز تحقیقات انار ساوه به یک مرکز ملی، مورد بررسی قرار گرفت.

وی اظهار داشت: انار ساوه جزئی از تاریخچه این شهرستان است، اما متاسفانه مرکز تحقیقات انار آن با بیش از ۵۰ سال قدمت، به یک مکان متروکه تبدیل شده و باید این مکان را به یک مرکز آموزشی و پژوهشی تبدیل کنیم.

میرگلوبیات ادامه داد: همچنین انار ساوه دارای برند جهانی و محصول خاص کشور ایران است که باید دقت و هزینه بیشتری جهت مطالعه و تحقیق در زمینه این محصول، با هدف ارتقای کیفیت در تولید آن انجام شود، تا بتوانیم یک انار با کیفیت به جهان عرضه کنیم، در غیر این صورت دیگر کشورها در این زمینه از ما سبقت خواهند گرفت.

میرگلوبیات گفت: در این جلسه مصوب شد تا جلسه تکمیلی برای انجام شروع مقدمات ارتقای این مرکز به زودی در ساوه تشکیل شود، چراکه راه اندازی مرکز تحقیقات ملی می تواند پایگاهی را برای تردد دانشمندان و فعالان این عرصه به کشور فراهم کند.

گفتنی است یوسف خانی، ملس تبریزی و ملس ترش ساوه، از مهم ترین انواع انار شناسایی شده در باغ های ساوه هستند و این شهرستان با ۹ هزار هکتار باغ انار بارده، بیشترین سطح زیر کشت انار کشور را به خود اختصاص داده است که سالانه حدود ۱۴۰ هزار تن محصول از آنها به دست می آید.

 

مهر

(شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۴) ۱۲:۱۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها