جمعه / ۱ خرداد ۱۳۹۴ / ۱۳:۰۶
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۵۷۷۷۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

سردرگمی صنایع غذایی در وزارتخانه‌های کشاورزی و صنعت

یک کارشناس صنایع غذایی ادعا کرد: در طرح انتزاع وظایف وزارت جهاد کشاورزی از صنعت، معدن و تجارت، ارزیابی دقیقی از ظرفیت‌های این دو وزارتخانه صورت نگرفته و صنایع غذایی طی این طرح سردرگم شده‌اند.

مسیح انصاری  اظهار کرد: درخصوص صنایع تبدیلی بلافصل باید راهکارهای ایجاد سهولت کار برای متقاضیان احداث واحدهای صنایع غذایی مدنظر قرار می‌گرفت اما از آن غفلت شده است؛ به طور مثال هم‌اکنون در احداث واحدهای تولید روغن خوراکی، فعالیت بخش روغن‌کشی زیر نظر وزارت جهاد کشاورزی و بخش تصفیه روغن زیر نظر وزارت صنعت است.

انصاری با ذکر مثالی دیگر گفت: عمل‌آوری و حفاظت میوه و سبزیجات از فساد زیر نظر وزارت جهاد کشاورزی است، در صورتی که اخذ مجوز تبدیل رب به سس گوجه فرنگی زیر نظر وزارت صنعت است. در این شرایط غالب متقاضیان احداث واحدهای تولیدی سردرگم شده‌اند؛ بنابراین پیشنهاد می‌شود که صنایع غذایی زیرمجموعه یک نهاد تجمیع شود.

این کارشناس صنایع غذایی با بیان این‌که ادامه‌ این وضعیت باعث تا واحدهای تولیدی به واردکنندگان محصولات چینی تبدیل شوند، گفت: صنایع غذایی با توجه به تکیه بر تولید داخلی می‌تواند ارزآوری و اشتغال ایجاد کند اما در حال حاضر رو به رکود رفته است. غالب صنایع غذایی نه تنها ارزآوری ندارند بلکه مواد اولیه را وارد و بسته‌بندی می‌کنند.

به گفته وی در حال حاضر بسیاری از واحدها با اخراج کارگران، چند نفر را برای بسته‌بندی جعبه‌های حاوی مواد وارداتی استخدام کرده‌اند.

 

ایسنا

(جمعه ۱ خرداد ۱۳۹۴) ۱۳:۰۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها