جمعه / ۱ خرداد ۱۳۹۴ / ۱۳:۰۱
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۵۷۷۷۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

حذف آرد یارانه‌ای نان‌ صنعتی در اکثر استان‌ها

رییس اتحادیه تولیدکنندگان نان‌های صنعتی گفت: آرد یارانه‌ای نانوایی‌های صنعتی اکثر استان‌ها بر اساس تصمیم کارگروه استانی حذف شده است.

محسن لزومیان ، اظهار کرد: باتوجه به ماده هفت و هشت تصویب نامه هیأت وزیران، چگونگی آزاد سازی حداقل 20 درصد از مجموع آرد مصارف نانوایی‌ها (سنتی، فانتزی، صنعتی، حجیم و نیمه حجیم) در اختیار استانداری‌ها قرار گرفته است و استانداری ها با تشکیل کارگروه مربوطه جهت ساماندهی به این امور تصمیم گیری می‌کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر نان صنعتی، حجیم و نیمه حجیم و برخی از واحدهای سنتی با تشخیص کارگروه استان، در اکثر استان‌ها مشمول آزادسازی شده‌اند.

رییس اتحادیه تولیدکنندگان نان‌های صنعتی اظهار کرد: از آنجا که اهداف دولت در پایان برنامه پنجم توسعه کشور تأمین حداقل 40 درصد از مصرف نان جامعه از محل نان کارخانه‌های صنعتی است، انتظار می رود حمایت های شایسته ای از این صنعت صورت گیرد.

لزومیان با بیان اینکه در گذشته به گونه مطلوبی شاهد حمایت دولت در این صنعت نبودیم، گفت: با توجه به نوپا بودن نان صنعتی و اهمیت رشد این صنعت به لحاظ مسائل استراتژیک، سلامت و اشتغالزایی، به توجه ویژه مسئولان نیازمند هستیم.

وی ادامه داد: امروز با پیگیری اتحادیه، مکاتبات و برگزاری جلسات متعدد در وزارتخانه و سازمان های مربوطه بسیاری از مسائل و مشکلات منعکس شده و راهکارهای لازم به سمع و نظر مسئولان رسیده است که نتیجه این پیگیری‌ها منجر به پیش‌نویس بسته حمایتی جهت این صنعت نوپا شده است.

 

ایسنا

(جمعه ۱ خرداد ۱۳۹۴) ۱۳:۰۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها