پنج شنبه / ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ / ۱۰:۴۷
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۵۷۷۵۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

فقط از فروشگاه های معتبر خرید کنید

مدیر مرکز فوریت های پزشکی و اورژانس گیلان گفت: برای پیشگیری از مسمومیت غذایی فرآورده های خام دامی (گوشت و لبنیات) فقط از فروشگاه های معتبر با مجوز بهداشتی خریداری شود.

دکتر «جمشید محمدی»، مدیر مرکز فوریت های پزشکی و اورژانس گیلان  اظهار کرد: با توجه به فرارسیدن فصل گرما توجه به هشدارها برای پیشگیری از مسمومیت غذایی ضروری است.

وی افزود: برای پیشگیری از مسمومیت غذایی فرآورده های خام دامی(گوشت و لبنیات) فقط از فروشگاه های معتبر دارای مجوز بهداشتی خریداری شود، از مصرف فرآورده های دامی که در یخچال نگهداری نمی شوند نیز باید حتماً خودداری شود.

مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی گیلان با بیان این‌که تاریخ مصرف مواد غذایی حین خرید باید بررسی شود، گفت: از خرید مواد غذایی مانند زرشک، لواشک و... از دستفروش ها خودداری شود. در طول سفر برای حمل مواد غذایی فاسدشدنی از یخدان مناسب استفاده شود.

محمدی با اشاره به این‌که سردرد، تب، خستگی، تهوع، استفراغ، اسهال، کم شدن آب بدن، ضعف و درد شکم از علائم مسمومیت غذایی است، یادآور شد: اگر در طول سفر قصد خوردن مواد غذایی در رستوران ها، کبابی ها و ... را دارید حتماً از بهداشتی بودن آن اطمینان حاصل شود، شهروندان و مسافران در صورت بروز مسمومیت غذایی با اورژانس 115 تماس گرفته و از خدمات رایگان مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان گیلان بهره مند شوند.

 

ایسنا

(پنج شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴) ۱۰:۴۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها