سه شنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ / ۱۴:۱۸
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۵۷۷۰۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

ایجاد تشکل ویژه تولیدکنندگان گندم کشور بزودی

مدیرکل دفتر امور تشکل های کشاورزی از سازماندهی تشکل گندمکاران کشور در آینده ای نزدیک خبر داد.

 عبدالرضا مسلمی توجه به امر اعتبار بخشی بیشتر به تشکل های تخصصی کشاورزی را ضروری دانست و افزود: این اقدام زمینه سازی حضور تشکل ها در تصمیم گیری ها، برنامه ریزی ها و تحقق سیاست های دولت و همچنین تاکید ویژه وزیر جهادکشاورزی مبنی بر ضرورت ایجاد تشکل ویژه تولیدکنندگان گندم در کشور برای بهره مندی از دانش فنی و توانمندی های گندمکاران خبره انجام گرفته است.

وی پیگیری نیازها، خواسته ها، حقوق و منافع گندمکاران و همچنین بهره گیری از ظرفیت ها، قابلیت ها و توانمندی های گندمکاران خبره برای افزایش کمی و کیفی تولید گندم در کشور را از اهداف کلی راه اندازی این تشکل برشمرد و اظهارداشت: از دیگر اهداف مورد نظر می توان به ترویج و اشاعه نوآوری ها و یافته های علمی، تجربی کشت گندم در سطح گندمکاری ها، تلاش در جهت بهبود عملکرد کشت گندم در واحد سطح، کاهش ضایعات و افزایش بهره وری عوامل تولید در مزارع گندم و کمک به ساماندهی بازار نهاده ها و ارتقاء تکنولوژی صنایع مرتبط با محصول گندم اشاره کرد.

مدیرکل دفتر امور تشکلهای کشاورزی، تصریح کرد: برنامه ریزی لازم برای برگزاری مجمع عمومی تشکل مذکور صورت گرفته و در حال پیگیری است ضمن اینکه در تدوین اساسنامه این تشکل از نظرات بخش های تخصصی وزارت جهادکشاورزی و ستاد اجرایی طرح گندم استفاده خواهد شد.

مسلمی افزود: دفتر امور تشکل های کشاورزی به عنوان متولی تشکل های بخش در وزارت جهادکشاورزی در راستای وظیفه مندی در بحث سازماندهی، ساماندهی و توانمندسازی تشکل های غیردولتی در بخش کشاورزی نسبت به راه اندازی تشکل گندمکاران کشور اقدام می کنند.

به گفته وی، دراین تشکل علاوه بر کشاورزانی که طی سال های قبل به عنوان گندمکاران نمونه کشوری انتخاب شده اند از طریق تعامل با سازمان جهاد کشاورزی استان ها، گندمکاران برتر استانی که صاحب تجارب و تاثیرگذار بر ارتقای ظرفیت های بخش کشاورزی هستند در راه اندازی این تشکل حضور خواهند داشت.

وی افزود: هیچ محدودیتی برای عضویت گندمکاران کشور در این تشکل وجود ندارد و منافع حاصل از این تشکل شامل کلیه گندمکاران کشور و زیربخش های تخصصی در وزارت جهادکشاورزی خواهد شد.
(سه شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴) ۱۴:۱۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها