یکشنبه / ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ / ۱۴:۱۹
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۵۷۶۲۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

امنیت و سلامت غـذا در کشـور از اهـداف کلان وزارت بهداشت است

معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو گفت: امنیت و سلامت غـذا در کشـور از اهـداف کلان وزارت بهداشت است.

 دکتر رسول دیناروند با حضور در جمع مردم و در جشنواره صبحانه سلامت در پارک ملل ساری برگزار شد، گفت: سلامت غذا وابسته به نظارت مستمر دانشگاه های علوم پزشکی  و وزارت بهداشت است .
وی با بیان این که  غذاهایی که به دست مردم می رسد باید عاری از آلاینده ها، سموم و فلزات سنگین باشد، گفت: برای این منظور با تجهیز و تقویت آزمایشگاه های کنترل کیفیت مواد غذایی و ارائه آموزش های لازم به بازرسین، نظارت مستمر و کافی را از مراحل تولید مواد غذایی تا سطوح عرضه در بازار داشته باشیم .
وی با عنوان این مطلب که پنجاه درصد از مردم ایران دارای افزایش وزن هستند، گفت: چاقی و تغذیه نادرست باعث افزایش بیماری غیرقابل واگیر مانند انواع سرطان، بیماری های قلبی عروقی، تنفسی، اعصاب و روان و دیایت در ایران شده است به طوری که هم اکنون عامل اصلی مرگ و میر در جامعه ما این نوع از بیماری هاست.
معاون وزیر بهداشت با بیان این که کم تحرکی و تغذیه نامناسب از عوامل اصلی چاقی و بروز بیماری های غیر واگیر است، افزود: مصرف غذاهای پرکالری چربی، نمک و مواد قندی نباید بیش از حد مجاز باشد اما میزان مصرف نمک و مواد قندی در ایران 2.5 برابر میزان استاندارد است.
دکتر رسول دیناروند با اشاره به این که با ترویج شیوه زندگی سالم و فرهنگ سازی می توان ذائقه جامعه را اصلاح و تمایل مردم برای مصرف غذهای پرکالری را کنترل کرد، گفت: برای داشتن سلامتی، تحرک و رعایت نکات تغذیه ای در طول و اصلاح شیوه رفتاری روز الزامی است.
مطالب مرتبط
(یکشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴) ۱۴:۱۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها