یکشنبه / ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ / ۱۳:۵۶
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۵۷۶۱۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

برداشت ۲۸ هزار تن برگ سبز چای/ محصول کیفی‌تر از سال گذشته است

رئیس سازمان چای کشور با بیان اینکه از آغاز فصل برداشت ۲۸ هزار تن برگ سبز چای به دست آمده است، گفت: اگرچه در این مدت نسبت به سال گذشته محصول کمتری برداشت شده، اما کیفیت محصول به دلیل انجام عملیات «به‌زراعی» بهتر از سال قبل است.

محمد ولی روزبهان رئیس سازمان چای کشور ، گفت: از آغاز فصل برداشت تاکنون  28 هزار تن برگ سبز چای به ارزش 57 میلیارد تومان برداشت شده است.

وی افزود: 85 درصد از برگ سبز چای برداشت شده درجه یک و 15 درصد درجه 2 است.

روزبهان با بیان اینکه میزان برداشت برگ سبز چای در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 19 درصد کاهش داشته است، گفت: برگ‌ سبز برداشت شده در سال جاری نسبت به مدت مشابه به دلیل تغذیه مناسب و عملیات به‌زراعی و هرس‌هایی که در سال گذشته روی باغهای چای انجام شده، دارای کیفیت بسیار خوبی است.

رئیس سازمان چای کشور تصریح کرد: کاهش کمی برگ سبز دو علت داشته، یکی خشکسالی سال قبل  بوده که این عامل بر بوته‌ها تأثیر گذاشته و عامل دوم هم هرس کف‌‌بر و کمر‌بر بوته‌ها در سال گذشته بوده است که بر این اساس بوته‌هایی که هرس کمر بر شده‌اند، اواخر تابستان محصول می‌دهند و آنهایی که کف بر شده‌اند، سال آینده محصول خواهند داشت.

وی افزود: افزایش برداشت برگ سبز چای بستگی به بارش باران در خرداد و تیرماه دارد، طوری که که اگر باران مناسبی ببارد، برداشت برگ سبز چای حدود 40 درصد نسبت به سال گذشته افزایش می‌یابد.

رئیس سازمان چای کشور بیان داشت: بارش باران تأثیر به سزایی روی برداشت برگ سبز چای در چین تابستانی و پاییزه دارد.

روزبهان تصریح کرد: سال گذشته حدود 64 هزار تن برگ سبز چای از باغات چای کشور برداشت شد و حدود 14 هزار و 600 تن چای خشک از آن استحصال شد.

رئیس سازمان چای کشور تصریح کرد: از 25 هزار هکتار باغات چای در سال‌های گذشته 5 هزار هکتار از آن باغات به دلایل مختلف رها شده بود که سال گذشته با کمک‌ و اقدامات مناسبی که دولت در راستای احیای این باغات انجام داد، حدود 3 هزار هکتار آن به باغات چای کشور برگشت.

 

فارس

(یکشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴) ۱۳:۵۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها