یکشنبه / ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ / ۰۹:۱۶
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۵۷۶۰۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

تأکید بر مدیریت منابع آبی و توقف واردات سیب و پرتقال

اعضای شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت با حضور نواب رئیس مجلس میزبان محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی بودند.

در این جلسه لزوم مدیریت منابع آبی کشور، توقف واردات سیب و پرتقال و خرید تضمینی محصولات کشاورزی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

حسین گروسی  گفت: کشور امروز به دلیل خشکسالی‌های پی در پی و عدم بهره‌وری مناسب از منابع آبی کشور دچار کم‌آبی و بی‌آبی است. اکثر استان‌های کشور با این مشکل روبرو هستند.

نماینده مردم شهریار افزود: این در حالی است که 92 درصد منابع آبی کشور به دلیل بهره‌وری نامناسب در بخش کشاورزی به هدر می‌رود. منابع آبی در بخش کشاورزی سایر کشورها با حداکثر بهره‌وری مورد استفاده قرار می‌گیرد. سیستم آبیاری در این کشورها آبیاری تحت فشار، قطره‌ای، مکانیزه و بارانی است. اما در ایران همچنان به شیوه‌های سنتی از منابع آبی استفاده می‌شود که اصلاً به صرفه نیست.

این عضو فراکسیون رهروان ولایت افزود: در جلسه امروز با وزیر جهاد کشاورزی از وی خواستیم با همکاری با وزارت نیرو فکری اساسی برای جلوگیری از هدررفت منابع آبی کشور کنند تا بهره‌وری و مدیریت منابع آبی کشور ارتقا یابد.

وی همچنین خرید تضمینی محصولات کشاورزی و توقف واردات سیب و پرتقال را از دیگر درخواست‌های اعضای شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت از وزیر جهاد کشاورزی دانست و افزود: اعضا خواستار حمایت جدی وزارت جهاد کشاورزی از تولید داخلی محصولات کشاورزی و خرید تضمینی برخی محصولات کشاورزی داخلی شدند. همچنین تأکید کردند به دلیل تولید مناسب سیب و پرتقال واردات این دو محصول به کشور ممنوع شود.

 

ایسنا

(یکشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴) ۰۹:۱۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها