شنبه / ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ / ۱۴:۲۸
سرویس : فرآورده های گوشتی و پروتئینی
کد خبر : ۵۷۴۱۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فرآورده های گوشتی و پروتئینی

درخواست افزایش ۵ تا ۸ درصدی قیمت کنسرو

دبیر سندیکای صنایع کنسرو از ارائه درخواست شفاهی تولیدکنندگان این صنعت به سازمان حمایت برای افزایش ۵ تا ۸ درصدی قیمت محصولات کنسروی خبر داد.

سید محمد میررضوی ، اظهار داشت: با توجه به افزایش هزینه دستمزد، مالیات بر ارزش افزوده، حمل و نقل و قیمت آب و برق، تولیدکنندگان صنایع کنسرو خواستار افزایش 5 تا 8 درصدی قیمت تولیدات خود هستند که در این مورد به صورت شفاهی درخواستمان را به سازمان حمایت ارائه کرده‌ایم.

وی ادامه داد: البته برای ارائه درخواست قطعی تا پایان اردیبهشت ماه منتظر می‌مانیم تا ببینیم چه عوامل دیگری بر تولید محصولات کنسروی تأثیرگذار خواهند بود و در پایان ماه درخواست کتبی خود را به سازمان حمایت ارائه خواهیم کرد.

میررضوی در ادامه در مورد لزوم حمایت از صنایع کنسروسازی داخل، گفت: در صنعت کنسروسازی بیشتر نیاز بازار از طریق تولیدات داخلی تأمین می‌شود، اما در مورد واردات برخی کمپوت‌های مشابه تولید داخل باید کنترل دقیقی صورت گیرد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر امکان تولید برخی کمپوت‌ها مانند کمپوت آناناس در کشور وجود ندارد که نیاز بازار از طریق واردات تأمین می‌شود، اما در مورد کمپوت‌های دیگر که تولید داخل صورت می‌گیرد، باید از واردات محصولات مشابه خارجی جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه سهم کمپوت‌های وارداتی در بازار کم است، گفت: با این حال، واردات محصولات خارجی، تولیدکنندگان داخلی را مأیوس می‌کند.

به گفته دبیر سندیکای صنایع کنسرو، در حال حاضر 60 درصد از کارخانه‌های کنسروسازی کشور فعال هستند و 40 درصد بقیه به دلیل مشکلاتی مانند تأمین نقدینگی با توقف تولید روبرو شده‌اند.

وی تصریح کرد: برخی برندهای معروف با تمام ظرفیت خود فعال هستند و کارخانه‌های دیگر نیز با 60 تا 70 درصد ظرفیت خود فعالند.

میررضوی در مورد صادرت صنعت کنسروسازی نیز گفت: در حال حاضر در مورد انواع کنسروها از جمله خورشت‌ها، کنسرو ماهی، کنسرو خیارشور، کنسرو لوبیا و رب گوجه فرنگی صادرات صورت می‌گیرد.

 

فارس

(شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴) ۱۴:۲۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها