شنبه / ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ / ۱۱:۴۱
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۵۷۴۰۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

تنها دلیل استفاده از گوشت "گاومیش" در صنایع غذایی قیمت ارزان آن است

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه معتقد است: دلیل استفاده از گوشت "گاومیش" در صنایع غذایی و فرآورده‌های گوشتی تنها صرفه اقتصادی و ارزان قیمت بودن آن است و تهدیدی جدی برای سلامت افراد جامعه نیست.

دکتر نادر پرور ، با اشاره به حساسیت‌هایی که اخیراً در مورد گوشت گاومیش مطرح شده، افزود: دامپزشکی نقش خاصی در مجوزهای واردات گوشت گاومیش ندارد و مسئولیت اصلی با ستاد تنظیم بازار و ... است.

وی با بیان اینکه گوشت گاومیش سالهاست وارد کشور می‌شود، یادآوری کرد: گوشتی که وارد می‌شود تمام تاییدهای بهداشتی و شرعی را اخذ کرده‌ است.

به گفته این مسئول با وجود حساسیت‌هایی که در خصوص گوشت گاومیش ایجاد شده سال گذشته کمترین میزان واردات گوشت گاومیش را داشتیم.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: گوشت گاومیش معمولاً از کشور هند وارد می‌شود که این کشور از نظر پرورش گاومیش بسیار پیشرفته است و هیچ مشکل بهداشتی ندارد.

پرور با بیان اینکه در داخل کشور هم در استان‌هایی مانند خوزستان پرورش گاومیش داریم، خاطرنشان کرد: این نوع گوشت هیچ تهدیدی برای سلامت افراد ندارد.

وی در خصوص دلیل استفاده از گوشت گاومیش در صنایع غذایی و فرآورده‌های گوشتی، اظهارکرد: چون این گوشت ارزان بوده و از نظر اقتصادی به صرفه است در صنایع استفاده می‌شود، نه به دلیل مشکلات بهداشتی.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه ادامه داد: به علاوه در صنایع غدایی گوشت گاومیش تا 70 درجه سانتی‌گراد حرارت می‌بیند و هرنوع آلودگی احتمالی هم در آن از بین خواهد رفت، اما به این دلیل برای مصرف خانواده توصیه نمی‌شود که ممکن است آن را به صورت کبابی استفاده کنند و خوب مغزپخت نشود.

 

ایسنا

(شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴) ۱۱:۴۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها