سه شنبه / ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ / ۱۴:۰۸
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۵۷۳۰۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

حفظ کیفیت موادغذایی، با رعایت استانداردها میسر است

مدیرکل استاندارد استان یزد اظهار کرد: حفظ و ارتقاء کیفیت مواد غذایی، امری مهم در زندگی روزمره انسان‎‎ها به شمار می‌آید و حرکت به سمت استانداردها و رعایت هر چه بیشتر آنها می‎‎تواند تضمین کننده تولیدات با کیفیت باشد.

 "محمدحسین ماجدی" در همایش ایمنی و سلامت که در محل دانشکده امام رضا(ع) دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد برگزار شد، عنوان کرد: مواد غذایی و تولیدات مرتبط، دارای نقش اصلی و اساسی در بقاء و ادامه حیات تمام انسان‎‎ها دارد و هرگونه انحراف از مسیر استاندارد و عدم در نظر داشتن استمرار کیفیت لازم، سبب متضرر شدن آحاد مردم و به خطر افتادن امنیت جانی و روانی مصرف‎‎کنندگان کالاهای غیراستاندارد و بی‎‎کیفیت است.

وی افزود: استانداردها، پیام آور تولید خوب و باکیفیت، تجارت سالم و مصرف مطمئن هستند و استانداردسازی، نیل به کیفیت بالاتر با هزینه کمتر را با ایجاد اطمینان از وجود رقابت میان فروشندگان، امکان‎‌‎پذیر و انتخاب آگاهانه تجهیزات و خدمات مورد خریداری را برای مصرف‎‎کنندگان آسان می‎‎سازد.

ماجدی اردکانی خاطرنشان کرد: اگر می‎‎خواهیم به توسعه پایدار رسیده و دروازه‎‎های پیشرفت به رویمان باز شود، باید قانون، قاعده و مسیر داشته باشیم و به تعبیر متخصصین و اهل فن، استاندارد و کیفیت، مسیر و چراغ راهی هستند که با رفتن به سمت آنها می‎‎توانیم امید و آرامش زندگی خود را تضمین کنیم.

وی اظهار کرد: اگر تولیدات و کالاهای غذایی موجود در بازار مصرف بی‎‎‌کیفیت و غیراستاندارد باشند، خود به خود ناآرامی و هنجارها جای ثبات و نظم را در جامعه خواهند گرفت و ما آدمیان دچار یاس و ناامیدی می‎‎شویم.

وی که در جمع مسئولین کنترل کیفیت مدیران فنی و مسئولین آزمایشگاه‎‎های صنایع غذایی استان حضور داشت، از آنها برای تدوین و در صورت نیاز بازنگری استانداردها، یاری خواست.

مدیر کل اداره استاندارد استان در بخش پایانی سخنانش نیز عنوان کرد: به نظر می‎‎رسد که از جمله مواردی که سبب بروز موضوعی تحت عنوان "سلامت ناموزون" شده، نادیده گرفتن بخش خصوصی است به نحوی که متاسفانه تاکنون عادت کرده‎‌‎ایم که از بالا برنامه‎‎ریزی و آن را جهت اجرا به بخش خصوصی ابلاغ کنیم.

وی در این باره افزود: اگر می‏‏‌خواهیم امور چه در بخش صنعت و چه در بخش‎‎‌های دیگر بهبود یابد، باید بخش خصوصی که مستقیماً با تولید و تجارت سر و کار دارد، در تصمیم‎‎گیری‎ها و برنامه‎‎ریزی‎‎ها دخالت داده شوند.

ماجدی تاکید کرد: بخش خصوصی کشور و استان یزد دارای توانمندی‎‎های بالقوه و بالفعل بسیار خوبی است که باید از ظرفیت‎‎ها و قابلیت‎‎های آنها به نحو احسن استفاده شود.

 

ایسنا

(سه شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴) ۱۴:۰۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها