یکشنبه / ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ / ۰۹:۳۴
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۵۷۲۰۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فرآورده های لبنی

هر ایرانی سالانه ۳.۵ کیلو بستنی می‌خورد

بر اساس تولید ۳۵۰ هزار تنی و صادرات ۴۰ هزار تنی بستنی در سال گذشته، هر ایرانی سال گذشته بیش از ۳.۵ کیلو بستنی خورده است.

رضا باکری با اعلام این خبرگفت:  سال گذشته  350 هزار تن بستنی در کشور تولید و حدود 90 درصد این محصول به بازار داخل عرضه شد به طوری که سرانه مصرف این محصول، برای هر ایرانی حدود 3.5 کیلو گرم است.
دبیر انجمن صنایع لبنی با بیان اینکه از صادارت وزنی  بستنی در سال گذشته 11 درصد کاسته شده است، اظهار داشت: در سال گذشته 40 هزار و 100 تن بستنی  به ارزش 81 میلیون و 900 هزار دلار صادر شد که این رقم در سال 92، 45 هزار و 100 تن به ارزش 141 میلیون دلار بوده است.
وی ادامه داد: ارزش صادرات این محصول نیز در سال گذشته  به دلیل پایین آمدن متوسط نرخ ، 41 درصد کاهش یافته است.
باکری  تصریح کرد: قیمت صادرات هر کیلوگرم بستنی در سال گذشته  بر اساس آمار گمرک از 3.1 دلار درسال 92  به 2 دلار رسیده است.
وی در ارتباط با میزان مصرف پالم در تولید بستنی تصریح کرد:  روغن پالم به طور میانگین دو درصد ماده اولیه بستنی را تشکیل می دهد و برای قوام و طعم بستنی در بسیاری از کشورهای دنیا مورد استفاده قرار می گیرد.

باکری  یادآور شد: در میان فرآورده‌های لبنی علاوه بر بستنی، خامه گیاهی (خامه قنادی) تنها محصولاتی هستند که استفاده از روغن پالم در تولید آنها مجاز است.

 

تسنیم

(یکشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴) ۰۹:۳۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها