دوشنبه / ۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ / ۱۰:۴۲
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۵۷۱۲۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فرآورده های لبنی

عرضه "شیر خام" تخلف است

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه عرضه شیرخام را تخلف دانست و گفت: مراجعی که به واحدهای ماست‌بندی و لبنیات سنتی مجوز می‌دهند باید با عرضه شیر خام برخورد کنند.

 دکتر نادر پرور با اشاره به فرا رسیدن فصل گرما و احتمال شیوع بیماری‌های مشترک بین انسان و دام خصوصاً تب مالت، گفت: مصرف لبنیات آلوده یکی از مهمترین راه‌های انتقال تب مالت است.

وی با بیان اینکه تب مالت به حرارت حساس است، یادآوری کرد: چنانچه شیر به انواع فرآورده لبنی مانند دوغ، ماست، پنیر و ... تبدیل شود مشکلی نخواهد داشت، اما خود شیرخام و یا بستنی که از این نوع شیر تولید می‌شود می‌تواند بیماری‌زا باشد.

به گفته این مسئول عرضه شیرخام در واحدهای لبنیاتی سنتی تخلف است و به مراجعی که مجوز این واحدها را صادر می‌کنند تاکید شده با عرضه شیرخام برخورد کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه با بیان اینکه خود مردم هم باید از مصرف شیر فله‌ای خودداری کنند، مهمترین گام در حذف شیر خام را عدم مصرف دانست.

پرور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مراکز عرضه مرغ زنده تحت نظرت دامپزشکی نیستند، از مردم خواست برای مقداری تفاوت قیمت سلامت خود را با مصرف مرغ زنده و غیربهداشتی به خطر نیندازند.

وی تاکید کرد: گوشت‌هایی که کنار خیابان و در مراکز غیرمعتبر عرضه می‌شود نیز همین شرایط را دارد و باید از مصرف آن خودداری کرد، زیرا می‌تواند عامل انتقال بسیاری از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام باشد.
(دوشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۴) ۱۰:۴۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها