چهارشنبه / ۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ / ۰۹:۵۲
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۵۶۹۸۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

جریمه ۵۰ میلیونی ۴ نانوایی متخلف به دلیل تقلب در استفاده از آرد

گشت مشترک اداره کل تعزیرات حکومتی استان تهران در ادامه نظارت بر عرضه نان در نانوایی‌های پایتخت، روز گذشته (سه‌شنبه) ۴ نانوایی متخلف در منظه شرق تهران را به پرداخت افزون بر ۵۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم کرد.

روز یکشنبه هفته جاری( سی‌ام اردیبهشت)، گزارشی تحت عنوان «بفرمایید نان سنگک با طعم آرد تافتون و لواش» منتشر شد که در این گزارش به استفاده از آرد تافتون و لواش در پخت نان سنگک اشاره شده بود.
 گشت مشترک اداره کل تعزیرات تهران متشکل از رییس شعبه 56 تعزیرات، نماینده سازمان صنعت، معدن و تجارت و نماینده اداره بهداشت، به منظور نظارت و بازرسی بر نحوه عرضه نان و آرد مورد استفاده نانوایی‌ها، روز گذشته (سه‌شنبه)در منطقه تهران‌پارس حضور یافت.
بر اساس این گزارش، ماموران گشت مشترک، در ابتدا بر نحوه عرضه نان در یک نانوایی سنگکی نظارت کردند که با تشخیص بازرس سازمان صنعت، معدن و تجارت و نماینده بهداشت مبنی بر فروش اجباری، کم‌فروشی و وجود مشکلات بهداشتی، این واحد صنفی با رای قاضی شعبه 56 تعزیرات به پرداخت یک میلیون و 600 هزار تومان جریمه نقدی محکوم شد.
در ادامه بازرسی‌های گشت مشترک، یک واحد نانوایی تافتون نیز به دلیل گران‌فروشی، کم‌فروشی، مشکل بهداشتی و تقلب(استفاده از جوش‌شیرین) به پرداخت دو میلیون و 260 هزار تومان جریمه نقدی محکوم شدند.
همچنین، گشت مشترک تعزیرات در ادامه بازرسی‌های امروز، دو واحد نانوایی سنگکی را به خاطر کم فروشی، مشکل بهداشتی و گران‌فروشی، هر یک به پرداخت 946 هزار تومان جریمه نقدی محکوم کرد.
از جمله مشکلات مورد مشاهده در گشت امروز، استفاده از آرد غیرمرتبط برای پخت نان بود که از آن جمله می‌توان به استفاده از آرد تافتون و لواش برای پخت نان سنگک اشاره کرد؛‌ این اقدام نانوایی‌ها از نظر بازرس سازمان صنعت، معدن و تجارت تخلف و مصداق تقلب در کسب محسوب شد.
در این راستا، بازرس سازمان صنعت، معدن و تجارت با یکی از شرکت‌های معروف توزیع آرد تماس گرفت که کارشناس این شرکت اذعان کرد، طبق قانون و بنا به درخواست مردم، آرد با سبوس‌گیری 15 درصد در نانوایی‌هایی سنگکی توزیع می‌شود در حالیکه بسیاری از مردم از این موضوع خبر نداشتند و گمان می‌کردند از آرد مخصوص سنگک (آرد با سبوس‌گیری 7 درصد) برای پخت این نان استفاده می‌شود.
کارشناس این شرکت توزیع آرد، مدعی بود، نانوایی‌ها باید سبوس را جداگانه خریداری کرده و به آرد اضافه کنند.
همچنین در بازرسی امروز، از دو واحد نانوایی به خاطر رعایت قانون و نداشتن هیچ‌گونه تخلف، تقدیر و تشکر به عمل آمد.

به گزارش تسنیم، آرای صادره شده در گشت مشترک امروز، در محل و توسط رییس دفتر گشت‌های مشترک و مسئول ابلاغ و اجرای گشت‌ها اجرایی شد.

 

تسنیم

(چهارشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۴) ۰۹:۵۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها