شنبه / ۲۹ فروردین ۱۳۹۴ / ۰۹:۴۰
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۵۶۸۰۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

واردات گوشت ضربه به تولید داخلی است/ابهام در سلامت گوشت وارداتی بوفالو و مقصد نهایی آن

عضو کمیسیون کشاورزی،آب ومنابع طبیعی مجلس،گفت: صدور مجوز واردات گوشت از کشور هند که در طبقه بندی سازمان دامپزشکی جهانی حضور نداشته و از نظر انواع بیماریها و آلودگی ها گوشت بوفالوی هندی مورد تائید نیست،باید بررسی شود.

شمس اله شریعت نژاد  با تاکید بر اینکه متناسب با سیاست های 24 گانه اعلامی از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سیاست های اقتصاد مقاومتی باید توسعه اقتصاد کشور را براساس مزیت های کشورمان شکل داد،گفت: یکی از این مزیتها که باید برای حفظ و گسترش آن تلاش و برنامه ریزی های لازم صورت گیرد،تجربه تولید گوشت در داخل کشور است.

نماینده مردم تنکابن،عباس آباد و رامسر درمجلس شورای اسلامی افزود: واردات محصولاتی مانند مواد پروتئینی که امکان تولید آن در داخل وجود دارد،جز ضربه زدن بر تولید داخلی و افزایش وابستگی به کشورهای خارجی نتیجه دیگری ندارد و حتی اگر خواست ما این نباشد این اتفاق خود به خود رخ می دهد.

تعطیلی واحدهای دامداری و مراکز تولید گوشت قرمز بر اثر واردات بیش ازحد

عضو کمیسیون کشاورزی،آب ومنابع طبیعی مجلس با اشاره به تعطیلی بسیاری از واحدهای دامداری و مراکز تولید گوشت قرمز بر اثر واردات بیش ازحد گوشت،تصریح کرد: این درحالی است که برای رسیدن به خودکفایی و دستیابی به اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری باید تا حد امکان از تولید و فعالان این حوزه حمایت صورت گیرد؛نه اینکه با چنین اقدامات غیر کارشناسی آنها را به تعطیلی کشاند.

"هند" در طبقه بندی سازمان دامپزشکی جهانی حضور ندارد

شریعت نژاد همچنین با اشاره به انتشار اخباری درخصوص صدور مجوز برای واردات محدود گوشت بوفالو از کشور هند برای استفاده در سوسیس و کالباس، گفت:اجازه واردات گوشت آن هم از کشور هند که در طبقه بندی سازمان دامپزشکی جهانی حضور نداشته و از نظر انواع بیماریها و آلودگی ها گوشت بوفالوی هندی مورد تائید نیست، باید مجددا بررسی شود.

واردات گوشت بوفالو در کمیسیون کشاورزی،آب ومنابع طبیعی بررسی می شود

وی با ابراز تعجب از صدور مجوز برای واردات گوشت بوفالو از هند،ادامه داد: موضوع دیگر قیمت پایین تر گوشت بوفالو است که تاثیر مصرف این گوشت ها در کاهش قیمت محصول نهایی تولید شده هم مورد ابهام است و در واقع کنترلی روی قیمت،کیفیت واینکه آیا این گوشت ها واقعا برای تولید سوسیس و کالباس و فرآورده های پروتئینی مصرف می شود یا خیر ؛وجود ندارد.

عضو کمیسیون کشاورزی،آب ومنابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید در مورد واردات گوشت بوفالو دقت و بررسی بیشتری صورت گیرد،گفت: وزارت جهادکشاورزی و معاونت سازمان غذا و دارو و سایر دستگاه های نظارتی ،باید نسبت به این موضوع اهتمام ویژه ای داشته باشند؛چرا که  این موضوع با سلامت مردم سروکار دارد و قطعا مسئله را در کمیسیون کشاورزی،آب ومنابع طبیعی مجلس هم بررسی خواهیم کرد.

 

خانه ملت

(شنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۴) ۰۹:۴۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها