جمعه / ۲۸ فروردین ۱۳۹۴ / ۱۰:۰۴
سرویس : خدمات بازرگانی و حمل و نقل
کد خبر : ۵۶۷۸۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خدمات بازرگانی و حمل و نقل

استان بوشهر رتبه نخست صادراتی گمرکات کشور را کسب کرد

ناظر گمرکات و مدیرکل گمرک بوشهر گفت: پارسال 25 میلیون و 825 هزار تن کالا به ارزش 19 میلیارد و 598 میلیون دلار از این استان به خارج از کشور صادر شد که رتبه نخست صادرات را بین 147 گمرک کشور به خود اختصاص داد.

احمد پورحیدر روز پنجشنبه درگفت وگو با خبرنگاران افزود: عملکرد گمرکات این استان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر ارزش 30درصد و از نظر وزن 23 درصد افزایش داشته است.

وی گفت: دراستان بوشهر 13 گمرک وجود دارد که در این مدت گمرک های خارگ، گناوه، دیر، منطقه پارس جنوبی ، کنگان، ریگ، بوالخیر، دیلم و منطقه ویژه اقتصادی بوشهر1 و 2، فعالیت صادراتی داشته اند و بقیه نیز در حوزه واردات کالاهای ملوانی و تعاونی مرزنشینان فعالیت می کنند.

وی با بیان اینکه مقصد بیشتر کالاهای صادراتی گمرک بوشهر کشورهای امارات متحده عربی ، هند ، قطر، ویتنام، کویت و ترکیه است، افزود: عمده کالاهای صادراتی یادشده شامل مواد پتروشیمی ، پایه سکو، میگوی پرورشی، گچ، انواع ماهی و سیمان است.

ناظر گمرکات استان بوشهر ادامه داد: همچنین دراین مدت یک هزارو 724 تن کالا به ارزش چهار میلیارد و 110 میلیون دلار از طریق گمرک های این استان وارد کشور شد.

پورحیدر گفت: کالاهای وارداتی درمقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن یک در صد کاهش و از لحاظ ارزش دلاری، سه درصد رشد داشته است.

وی افزود: درآمد گمرکات استان بوشهر در سال گذشته با 88 درصد رشد بیش از 2 هزارو 980 میلیارد تومان است.

 

ایرنا

(جمعه ۲۸ فروردین ۱۳۹۴) ۱۰:۰۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها