سه شنبه / ۲۵ فروردین ۱۳۹۴ / ۱۰:۴۳
سرویس : صنعت برنج و ماکارونی
کد خبر : ۵۶۷۱۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنعت برنج و ماکارونی

دریافت مالیات ارزش افزوده از شالیکاران غیر قانونی است

دبیر انجمن برنج کشور گفت: دریافت مالیات بر ارزش افزوده از شالیکاران بر خلاف قانون بوده و وزارت امور اقتصاد و دارایی درصدد حذف این مالیات از کلیه مراحل تبدیل برنج است.

جمیل علیزاده شایق  گفت: برخی از شالیکاران در هنگام تحویل محصول خود به کارخانه داران مالیات بر ارزش افزوده پرداخت می کنند، درحالی که کشاورزان از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف هستند.
دبیر انجمن برنج  ادامه داد: وزارت دارایی در سال جاری، به دنبال ایجاد ممنوعیت دریافت مالیات بر ارزش افزوده ای است که توسط برخی از کارخانه‎های تبدیل برنج از کشاورزان دریافت می‌شود .
علیزاده شایق اظهار داشت:  درصورتی که قرار بر دریافت مالیات بر ارزش افزوده باشد این مالیات شامل حال کارخانه دارانی است که فعالیت صنعتی انجام می دهند نه کشاورزانی که محصول خود را در شرایط سختی تولید می کنند.
وی تصریح کرد: وزارت امور اقتصاد و دارایی در سال جاری برای رفع این مشکل از اساس، موضوع  حذف مالیات بر ارزش افزوده 8 درصدی از کلیه مراحل تبدیل برنج را نیز دنبال می‌کند.
علیزاده شایق در پایان اظهار داشت: دریافت مالیات بر ارزش افزوده بیشتر در استان گیلان مرسوم است و در استان مازندران کارخانه داران در این زمینه همکاری‌های لازم را با کشاورزان انجام می دهد.

گفتنی است که بر اساس قانون، دریافت مالیات بر ارزش افزوده از کشاورزان خلاف قانون است که در برخی از مناطق کشور، شالی کوبی‌ها از کشاورزان مالیات بر ارزش افزوده دریافت می کنند. میزان تولید برنج در کشور، سالانه بیش از 2 میلیون تن است.

 

تسنیم

(سه شنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۴) ۱۰:۴۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها