سه شنبه / ۲۵ فروردین ۱۳۹۴ / ۰۹:۱۲
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۵۶۶۹۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

حل مشکلات کشاورزی در گرو برنامه‌ریزی مناسب

نوری مدیریت و برنامه‌ریزی مناسب در زمینه کشاورزی را کلید حل مشکلات دانست.

نوری عضو کمیسیون  کشاورزی ، گفت: یکی از مسائل و مشکلات حوزه کشاورزی مسأله خرید تضمینی است که به عنوان مثال هنوز پول ذرت به کشاورزان داده نشده است.

وی افزود: واقعیت امر این است که امنیت غذایی از یک سو و مسأله خشکسالی و موضوع ریزگردها از سوی دیگر در کشاورزی مؤثر است.

نوری ادامه داد:خوشبختانه دولت در حال حاضر برنامه‌های خوبی را تدارک دیده است همچنین از نظر سرمایه‌گذاری در بخش‌های آب، خاک و آبخیزی نیز قدم‌هایی برداشته است.

وی در خصوص واردات با ابراز تأسف از زمان نامناسب واردات گفت: ما باید زمانی اقدام به واردات کنیم که تولید داخلی جوابگوی نیاز داخلی نباشد اما در حال حاضر مجموعه‌هایی هستند که خارج از این حیطه کار می‌کنند و نیازمند نظارت بیش از پیش جهاد کشاورزی می‌باشد.

وی تصریح کرد: اگر حمایت از محصولات کشاورزی به طور مناسب انجام شود،‌ همان‌طور که در مورد گوشت سفید توانستیم از مایحتاج داخلی هم تولید بیشتری داشته باشیم،‌ می‌توانیم از این نظر هم به جایگاه خوبی برسیم ولی متأسفانه دست‌هایی در کار است که مانع از پیشرفت مطلوب می‌شود.

عضو کمیسیون کشاورزی در خصوص میزان تولید داخلی عنوان کرد: اگر مدیریت و حمایت مناسبی در کار باشد می‌توانیم تولید داخلی را تأمین کنیم اما اگر مجددا قیمت تولید داخلی از خارجی بالاتر رود، واردات تولیدات خارجی بیشتر می‌شود اما اگر دولت یارانه کشاورزی را پرداخت کند مشکلات بخش کشاورزی کم‌تر می‌شود.

 

باشگاه خبرنگاران

(سه شنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۴) ۰۹:۱۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها