دوشنبه / ۲۴ فروردین ۱۳۹۴ / ۰۹:۴۷
سرویس : اقتصاد
کد خبر : ۵۶۶۶۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس اقتصاد

ورود تشکل‌های غیر تولیدی و بازرگانی به هیئت نمایندگان اتاق ایران ممنوع شد

قائم مقام وزیر صنعت گفت: بر اساس قانون اتاق بازرگانی، تشکل‌هایی غیر از تشکل های تولیدی و بازرگانی یا تشکل هایی که مجامع قانونی خود را تشکیل نداده اند، قادر به معرفی نماینده در هیئت نمایندگان اتاق ایران در سال جدید نیستند.

مجتبی خسروتاج رئیس انجمن نظارت بر انتخابات اتاق های بازرگانی کشور،  گفت: دبیرخانه شورای عالی نظارت بر اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران عصر روز یک شنبه با حضور معاونین وزرای عضو، نماینده موسسه استاندارد و عضو هیئت رئیسه اتاق ایران در خصوص نحوه حضور نمایندگان تشکل‌ها در اتاق بازرگانی تشکیل جلسه داد.
قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت، یادآور شد: در جلسه گذشته شورای  نظارت بر اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی ایران در تاریخ 15/10/93  ، قرار بر این شده بود تا با همکاری شورای عالی نظارت و اتاق ایران، در خصوص حضور نمایندگان تشکل ها در هیئت نمایندگان اتاق ایران، دستورالعملی تهیه  شود تا پس از تصویب رئیس شورای عالی نظارت، مبنای عمل قرار گیرد.
خسروتاج اظهار داشت:  دبیرخانه شورای عالی نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی، یک شنبه در این خصوص تشکیل جلسه داد و ضوابط و شرایط حضور تشکل ها را به شور گذاشت تا نتایج آن هفته آینده اعلام شود.
رئیس انجمن نظارت بر انتخابات اتاق‌های بازرگانی کشور، گفت:  برخی از حدود 170 تشکل اتاق ، به دلیل ملی و سراسری نبودن و عدم تشکیل مجامع قانونی، قادر به معرفی نماینده در هیئت نمایندگان اتاق ایران نخواهند بود و حذف می شوند.
وی تصریح کرد: با توجه به قانون اتاق بازرگانی، تشکل‌ها باید در زمینه‌های تولیدی و بازرگانی فعال باشند تا بتوانند نماینده ای داشته باشند. بنابراین تعداد کمتری از تشکل های یادشده قادر به معرفی نماینده در هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران خواهند بود.

هیات نمایندگان اتاق ایران با معرفی نمایندگان تشکل های تولیدی و تجاری، در خرداد ماه سال جاری ، در تهران تشکیل و انتخابات هیئت رئیسه برگزارمی شود.

 

تسنیم

(دوشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۴) ۰۹:۴۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها