یکشنبه / ۲۳ فروردین ۱۳۹۴ / ۱۴:۲۷
سرویس : خدمات بازرگانی و حمل و نقل
کد خبر : ۵۶۶۵۱
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس خدمات بازرگانی و حمل و نقل

عرضه کالاهای ایرانی در بازارهای جهانی نیازمند قوانین حمایتی است

رئیس اتاق اصناف تبریز گفت: در صورت حمایت های لازم و تسهیل قوانین گمرکی و بیمه، می توان شاهد حضور کالاهای باکیفیت ایرانی در بازارهای خارجی بود.

میر حبیب هاشمی با اشاره به فعالیت بیش از ۵۰ هزار واحد صنفی با پروانه کسب، از برنامه ریزی برای ساماندهی ۱۲هزار واحد صنفی فاقد پروانه کسب در این شهرستان در سال ۹۴ خبر داد.
وی افزود:۵۴ هزار واحد صنفی با پروانه کسب تحت پوشش ۴۱ اتحادیه صنفی توزیعی و۳۷ اتحادیه تولیدی زیر نظر اتاق اصناف شهرستان تبریز فعالیت می کنند که ۱۱هزار واحد تولیدی، ۲۶ هزار واحد صنفی توزیعی، ۱۲هزار واحدصنفی خدماتی و ۵هزار واحد صنفی خدمات فنی را شامل می شود.
رئیس اتاق اصناف تبریز نداشتن نقدینگی کافی، موضوع بیمه کارگران، اشباع بازار از واحدهای صنفی، فقدان حمایت های لازم دولت از صنوف ، شفاف نبودن قانون مالیات برارزش افزوده و نبود شهرک های صنفی را مهمترین مشکلات صنوف بیان کرد.
هاشمی در خصوص حضور کالاهای چینی هم توضیح داد:این کالاها که عمدتا به صورت قاچاق وبه میزان محدود به صورت قانونی وارد کشور می شوند، از کیفیت لازم برخوردار نیستند؛ اما به دلیل کمتر بودن قیمت نسبت به انواع مشابه ایرانی از استقبال مصرف کنندگان و خریداران برخوردار می شوند که اصلی ترین تبعات آن افزایش مشکلات اقتصادی در جامعه است. این مسئله علاوه بر خسارت به خریداران به دلیل کیفیت پایین کالا، موجب رکود بازار تولیدات داخلی شده است.
رئیس اتاق اصناف شهرستان تبریز، فرش دستباف، کفش دستدوز، انواع شیرینی و انواع آجیل و خشکبار فراوری شده را از مهمترین تولیدات تبریز ذکر کرد وافزود:البته حضور کالاهای بی کیفیت خارجی در بازار باعث ایجاد مشکلاتی برای عرضه اقلام مذکور شده است.

وی با اشاره به همسایگی استان آذربایجان شرقی با همسایگان شمال و شمال شرقی ایران گفت: در صورت حمایت های لازم و تسهیل قوانین گمرکی و بیمه؛ می توان شاهد حضور کالاهای باکیفیت ایرانی در بازارهای خارجی بود.

(یکشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۴) ۱۴:۲۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها