یکشنبه / ۲۳ فروردین ۱۳۹۴ / ۰۹:۴۲
سرویس : فرآورده های گوشتی و پروتئینی
کد خبر : ۵۶۶۲۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فرآورده های گوشتی و پروتئینی

هشدار درباره مصرف سوسیس و کالباس غیراستاندارد

اداره کل استاندارد تهران با تاکید بر توقیف بیش از هفت هزار کیلو سوسیس و کالباس غیراستاندارد در سال گذشته، بر رعایت نکات بهداشتی در مصرف و خرید فراورده های گوشتی هشدار داد.

به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد استان تهران، واحدهای تولیدی این فراورده ها به صورت مستمر زیر ذره بین کارشناسان استاندارد قرار دارند و هرگونه تخلفی در این واحدها ، منجر به تعلیق و ابطال پروانه کاربرد علامت استاندارد آنها خواهد شد.

در خرید سوسیس و کالباس توجه به نکاتی همچون بسته بندی و مشخصات، تمیز و سالم بودن لفاف خارجی محصول، تاریخ تولید و انقضا، نشان استاندارد و بوی خوب و مطلوب، توجه کرد.

رنگ سوسیس و کالباس باید در سطح مقطع یکنواخت و صورتی روشن باشد و در زیر دستگاه برش ریز ریز و خمیر نشود.

در این گزارش تاکید شده ، هرگونه لکه غیرعادی در سطوح به رنگ سفید ، سبز و قهوه ای و یا حباب هوا در بافت فراورده مشکوک و غیرقابل مصرف است؛ از سوی دیگر ، لفاف خارجی محصول باید بطور کامل به سوسیس و کالباس چسبیده باشد و فضای خالی بین آن ها وجود نداشته باشد.

از نگهداری سوسیس و کالباس در فریزر و و دمای انجماد خودداری شود ؛ ضمن آنکه پس از باز شدن وکیوم و قطعه کردن آن نباید بیش از سه روز در یخچال نگهداری شود.

همچنین لازم است روی تمام پوشش ها ویژگی های محصول شامل درصد گوشت، پروتئین، چربی، نشان استاندارد، نام و نوع فراورده، نام مواد به کار رفته در فراورده، نام و نشانی تولیدکننده، شماره پروانه ساخت و بهره برداری، تاریخ تولید و انقضا، عبارت " در یخچال نگهداری شود "، روش و درجه حرارت نگه داری و مدت زمان نگه‌داری کنترل شود.
(یکشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۴) ۰۹:۴۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها