جمعه / ۲۱ فروردین ۱۳۹۴ / ۱۳:۵۲
سرویس : آشامیدنی ها و نوشیدنی های گرم
کد خبر : ۵۶۵۶۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس آشامیدنی ها و نوشیدنی های گرم

قیمت آبمیوه و کنسانتره افزایش یافت

دبیر انجمن صنایع آبمیوه و کنسانتره از افزایش 12 درصدی قیمت آبمیوه و کنسانتره در ماه پایانی سال گذشته خبر داد.

ولی‌الله داودآبادی با بیان اینکه قیمت میوه در هر ماه متغیر است، اظهار کرد: مدام شاهد افزایش قیمت در این حوزه هستیم لذا قیمت آبمیوه هم وابسته به مواد اولیه آن افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه در برخی صنایع مانند صنعت آبمیوه و کنسانتره افزایش قیمت اجتناب ناپذیر است، گفت: با توجه به افزایش قیمت میوه و سایر عوامل تولید همچون افزایش قیمت حمل و نقل، بسته بندی و نیروی انسانی، 12 درصد افزایش قیمت این محصول خیلی دور از ذهن و غیر منطقی نیست.

داود آبادی دلیل افزایش قیمت آبمیوه و کنسانتره را حفظ کیفیت این محصول و کاهش ضرر تولیدکنندگان عنوان و اظهار کرد: بسیاری از تولیدکنندگان از این میزان افزایش گله‌مند هستند، چرا که به اعتقاد آن‌ها در شرایط فعلی متحمل ضرر بسیاری می‌شوند.

صادرات 500 میلیون پاکت آبمیوه در سال گذشته
دبیر انجمن صنایع آبمیوه و کنسانتره در خصوص میزان صادرات آبمیوه در سال گذشته گفت: سال گذشته حدود 500 میلیون پاکت آبمیوه صادر شد که حجم عمده آن را آب پرتقال بوده است.

وی با بیان اینکه لغو تحریم ‌ها می‌تواند در افزایش میزان صادرات نقش عمده‌ای داشته باشد، اظهار کرد: در اوایل سال گذشته صنایع غذایی وضعیت خوبی داشت اما از زمان حضور داعش صادرات کاهش پیدا کرد که انتظار می‌رود با توافقات صورت گرفته اوضاع بهبود یابد.

داود آبادی با اشاره به میزان تولید در سال گذشته گفت: در اواخر سال گذشته میزان تولید به دلیل سودآوری کم، افت بسیاری پیدا کرد اما امیدواریم امسال میزان تولید افزایش یابد.

  ایسنا

(جمعه ۲۱ فروردین ۱۳۹۴) ۱۳:۵۲
محمد علی را
۱۳۹۴/۰۲/۲۱ Iran
0
0
0

با سلام، با وجود مقررات سختگیرانه در مورد نوشیدنی ها،متاسفانه شاهد کاربرد مواد غیر مجاز و بعضا سرطانزا در آبمیوه ها و نوشیدنی های کشور هستیم. کارخانه ای به نام بستنی مهر اخیرا اقدام به تولید چند برند جدید و فاقد کیفیت(در واقع خطرناک)، با نام آبمیوه مهر،آبمیوه
بنفیت و دلژین نموده است، با مراجعه به آزمایشگاههای معتبر صنایع غذایی وجود بنزوات سدیم( سرطانزا) در این محصولات به اثبات رسیده است.اداره کل استاندارد استان تهران و معاونت غذا ودارو دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در حال پیگرد این تخلفات هستند


پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها