چهارشنبه / ۱۹ فروردین ۱۳۹۴ / ۱۰:۱۹
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۵۶۵۳۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

سوءمدیریت در وزارت جهاد کشاورزی علت آشفتگی بازار شب عید

عضو کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس با انتقاد از ضعف عملکردی وزارت جهادکشاورزی در تنظیم بازار و لجام گسیختگی حاکم بر بازار شب عید گفت: بخشی از بدنه این وزارتخانه و مدیران و یا نزدیکان آنها در بخش خصوصی و درآمدزایی مربوط به این بخش فعال هستند که این وضعیت باعث می شود این افراد کمتر وظایف اصلی خود را دنبال کنند.

علی ایرانپور در ارزیابی عملکرد وزارت جهادکشاورزی در تنظیم بازار به خصوص در ایام نوروز، گفت: وزارت جهاد کشاورزی امسال در حوزه عملکردی و تنظیم بازار شب عید، کارنامه بدی را از خود بجا گذاشت.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی افزود: این عملکرد نامطلوب وزارت جهادکشاورزی در حالی رخ داد که امسال همه بهانه ها را از این وزارتخانه گرفیتم و اگر چنانچه سال قبل موضوع قانون انتزاع و تداخل وظایف بین وزارتخانه های صنعت،معدن و تجارت و جهادکشاورزی مطرح بود، مجلس با تصویب قانن انتزاع وظایف بخش کشاورزی و محول کردن همه این امور به وزارت جهاد کشاورزی این مشکلات را برطرف کرد.

عضو کمیسیون کشاورزی،آب ومنابع طبیعی مجلس تصریح کرد: پیش بینی ما این بود که وزارت جهاد در قبال اعتمادی که نمایندگان ملت نسبت به این وزارتخانه داشتند و در چارچوب قانون و ضوابط و اختیاراتی که داشت، بسیار بهتر از آنچه که می شود گفت یک لجام گسیختگی کاملی را در حوزه تنظیم بازار به ویژه در ایام نوروز شاهد بودیم، را انجام دهد.

ایرانپور گفت: علی رغم اینکه عید یک دوره یازمان غیرقابل پیش بینی نبود و به هر حال ایام نوروز در طول سال زمان مشخصی دارد و امور مربوط به آن قابل پیش بینی است متاسفانه در این ایام فرصت ها از بین رفت و جهادکشاورزی نتوانست بازار را به نحو صحیح اداره کند.

وی ادامه داد: این درحالی است که انتظار می رفت وزارت جهادکشاورزی از ماه ها قبل بحث ذخیره سازی کالاهای مورد نیاز ایام عید که عمدتا مرکبات و مواد پروتئینی و گوشت سفید را انجام و نظارت دقیقی در این رابطه داشته باشد و توزیع ایم اقلام را به درستی انجام داده و از افزایش قیمت ها جلوگیری کند.

این نماینده مردم در مجلس نهم افزود:اما در عمل دیدیم که چنین اتفاقی نیافتاد، کمااینکه سال گذشته هم در رابطه با ضعف عملکرد و مدیریت در مجموعه وزارت جهادکشاورزی بنده تذکر داده بودم، چرا که وقتی در وزارت جهادکشاورزی بخشی از بدنه این وزارتخانه و مدیران و یا نزدیکان آنها  در بخش خصوصی و درآمدزایی مربوط به این بخش فعال هستند،باعث می شود کمتر وظایف اصلی خود را دنبال کنند.

عضو کمیسیون کشاورزی،آب ومنابع طبیعی مجلس با اشاره به اینکه بخشی از سردخانه های موجود به افراد منتسب به آقای وزیر جهادکشاورزی تعلق دارد، گفت: نمونه آنها را در استان اصفهان و شهرک صنعتی مبارکه  و هم در سه راهی نجف آباد و سایر نقاط می بینیم  که چنین موضوعاتی باعث شده نگهداری میوه جات و مواد پروتئینی هم تحت شعاع قرار گیرد.

ایرانپور افزود: امیدواریم رویه فعلی حاکم بر وزارت جهادکشاورزی اصلاح شود و حداقل وضعیت فعلی مانند افزایش قیمت مرغ کنترل و متوقف شود،چرا که قیمت مرغ افزایش بسیاری داشته است و جای تعجب وجود دارد که مسئولان وازرتخانه به مردم اعلام می کنند با این قیمت ها مرغ تهیه نکنید و یا میوه قاچاق را خریداری نکنید درحالی که اولا مردم ما نمی دانند چه میوه قاچاق و چه میوه ای غیر قاچاق است و همچنین مرغ با قیمت مناسب و منطقی باید در بازار موجود باشد تا مردم بتوانند نیاز خود را تامین کنند و این وظیفه مسئولان است که از واردات قاچاق جلوگیری کنند.

عضو کمیسیون کشاورزی،آب ومنابع طبیعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بحث ضعف عملکردی وزارت جهادکشاورزی و ضعف های جدی که در حوزه تنظیم بازار به خصوص در ایام نوروز وجود داشته و دارد را در کمیسیون کشاورزی بررسی خواهیم کرد و امیدواریم با افرادی که در این زمینه کوتاهی کرده اند برخورد شود./

 

خانه ملن

(چهارشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۴) ۱۰:۱۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها