چهارشنبه / ۱۹ فروردین ۱۳۹۴ / ۱۰:۰۰
سرویس : تغذیه و سلامتی
کد خبر : ۵۶۵۲۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس تغذیه و سلامتی

چرا زیتون بخوریم؟

متخصص داروهای گیاهی گفت: زیتون یک گیاه درختچه‌ای و همیشه سبز است که در مناطق گرم و مرطوب می‌روید و دارای خواص درمانی زیادی است که نباید از این گیاه غافل شد.

علیرضا یزدی‌نژاد  اظهار کرد: این گیاه در ابتدا در منطقه مدیترانه رشد کرده که با گسترش این گیاه و ایجاد شرایط مشابه در سایر مناطق، ما نیز در مناطق طارم، رودبار و منجیل شاهد رشد این گونه ارزشمند هستیم که قسمت‌های مختلف این گیاه اثرات دارویی دارد، به ‌طوری‌ که برگ‌های این گیاه به‌صورت جوشانده مورد مصرف قرار می‌گیرد.

وی افزود: استفاده از این جوشانده سبب کاهش فشار و قندخون می‌شود، البته مصرف این جوشانده در کنار سایر داروها ممکن است تداخلاتی را ایجاد کند از این‌ رو بهتر است طبق نظر پزشک مورد استفاده قرار گیرد تا اثرات معکوس به دنبال نداشته باشد.

یزدی‌نژاد در خصوص خواص میوه زیتون تصریح کرد: میوه زیتون به ‌خودی ‌خود میوه تلخی است، به همین خاطر فرآوری می‌شود تا تلخی آن گرفته شود و ترکیبات تلخ آن خارج شود. البته زیتون کم‌نمک خواص درمانی دارد چرا که میزان بالای سدیم باعث افزایش فشارخون می‌شود. همچنین میوه زیتون خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد که مناسب بیماری‌های قلبی و عروقی، چربی خون بالا و حتی سرطان است.

این متخصص گیاهان دارویی یادآور شد: روغن این گیاه نیز خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد که دو نوع بی‌بو و بدبو دارد. در حالت بی‌بو چون حرارت می‌بیند خواص درمانی کمتری دارد، ولی نوع بودار آن دارای خواص درمانی زیادی است. خانواده‌ها باید بیشتر از این میوه ارزشمند در سبد غذایی خود استفاده کنند تا شاهد ثمرات آن باشند.

 

ایسنا

(چهارشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۴) ۱۰:۰۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها