دوشنبه / ۱۷ فروردین ۱۳۹۴ / ۱۳:۳۹
سرویس : خدمات بازرگانی و حمل و نقل
کد خبر : ۵۶۴۶۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خدمات بازرگانی و حمل و نقل

کاهش حجم تجارت ایران با امارات بعد از لغو تحریم‌ها

رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و امارات گفت: با توجه به اینکه امارات به عنوان مرکز تجارت مجدد محسوب می‌شود، پس از لغو تحریم‌ها، حجم تجارت ایران با این کشور کاهش می‌یابد.

مسعود دانشمند اظهار کرد: به دلیل تحریم برای حمل بسیاری از کالاها از کشور‌های واسطه مثل امارات این کار صورت می‌گرفت و کالاها برای خروج از کشور ابتدا به امارات برده و از آنجا به بازار کشور‌های هدف ارسال می‌شود و برای واردات بسیاری از کالاها نیز همین روند صورت می‌گیرد و کالاها بعد از ورود به امارات به ایران منتقل می‌شود.

وی افزود: بعد از لغو تحریم، اینگونه هزینه‌های اضافی حذف می‌شود و صادرات و واردات کالاها به صورت مستقیم انجام می‌شود و با قیمت ارزان تری به دست مصرف‌کننده می‌رسد.

دانشمند در عین حال بیان کرد: در حال حاضر تامین مالی برای واحد‌های تولیدی و خرید مواد اولیه از بازار بین‌المللی با یوزانس 180 روزه (فروش کالا به صورت نسیه طی مدت 180 روز) و با بهره سه تا چهار درصدی است و این درحالی است که این بهره در کشور ما حدود 30 درصد بوده و طبیعی است با لغو تحریم‌ها بهره 30 درصد فعلی به حدود چهار درصد بازار‌های جهانی کاهش یابد و همین موضوع قیمت کالاها را نیز کاهش می‌دهد.

این عضو اتاق بازرگانی یادآور شد: طبق آمار گمرک جمهوری اسلامی، مجموع صادرات غیرنفتی در سال گذشته 49.7 میلیارد دلار و مجموع واردات غیرنفتی نیز حدود 55.4 میلیارد دلار بود که با لغو تحریم‌ها حجم تجارت خارجی ما افزایش و قیمت تمام شده محصولات نیز کاهش می‌یابد.

 

ایسنا

(دوشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۴) ۱۳:۳۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها